donderdag 24 januari 2013

(her)(be)leefsch(r)e(e/r)f / insecte(n)leider.

niet ieder1 mag mij evenveel(niet)
als ((g)1)ander(en),
natuurlijk.
het Al(Tijd)(Ver)Ander((End)e) lOvely netwOrk.


gisteren in cOffeeshOp 't wOnder
uren 8er1 geschreven aan bOek
aan een grOte leestafel in de rOOkruimte
met wisselende tafelgenOten,

tot erik rOlschaats de rOOkruimte binnen kwam.
dat was lang geleden dat we mekaar spraken.
erik vrOeg mij hOe het ging met mijn schrijfsels.
ik wees naar bOek en zei erik dat dát het ging wOrden.

hij vrOeg me waar het Over ging
en kreeg als antwOOrd dat ik dat te mOeilijk vOnd
Om in een paar wOOrden te vertellen,
maar dat het, af, Online te lezen zOu gaan zijn.

tOen vertelde hij mij dat hij gezOnden was,
de bOO(d/t)schapper van "die dikke jOngen aan de bar met de rOde blOuse".
"O, niels," zei ik.
dat erik rOlschaats mij namens niels een vraag kwam stellen.



[flashback:]

eind april vOrig jaar hadden wij niels gevraagd
en had niels 'Ons van www.Ontstemd.cOm-inwOrding' aangebOden
(vOOr nie(t/l)s) de website (mee) te (helpen) Ontwerpen en bOuwen,
dus claimden we (vOOr geld) vanaf 1 mei 2012 deze dOmeinnaam.

maanden later echter was er nOg steeds geen www.Ontstemd.cOm gebOuwd,
OOk niet na enkele vOOrzichtige hints richting niels,
waarmee ik zelf stOpte tOen niels een keer vertelde dat hij
bij diensten die hij gratis aanbOOd geen gezeur duldde en anders stOpte.

de weken na deze Opmerking van niels,
met nOg altijd geen www.Ontstemd.cOm Online
(die we O.a. ter prOpaganda van nietstemmen bij de TK-verkiezingen
Op 12 september van dat jaar hadden willen gebruiken. .)

smOlt in mij de hOOp op de realisering van
het in de lucht gaan van Onze website
stilzwijgend -en stilzwijgend werd OOk
het cOntact tussen niels en mij,

tOt Op een zOmerdag niels in1s mijn naam weer riep in de cOffeeshOp.
ik ging naar hem tOe en hij vrOeg mij Of ik wist (hOe bereikb/w)aar dOetie was.
dOetie (i/wa)s OOk van www.Ontstemd.com,
maar zij was tOen al een tijd vOOr O(n)bepaalde tijd Op rOndreis.

niels vertelde mij dat hij haar een mail had gestuurd
waarin hij schreef dat de website af was en Op een ander adres
al te bekijken was, waarOp dOetie nOg niet geantwOOrd had.
"dat kan klOppen, maar dat zOu je aan haar mOeten vragen."

niels had me Op dat mOment gelOOf ik graag als een bOO(d/t)schapper gezien
tussen hem en dOetie, maar die kOn -en wilde- ik niet zijn.
daar niels blijkbaar niets tegen mij, all1 tegen dOetie, wilde zeggen
en ik haar net zO gOed als hij (niet) kOn bereiken,

kwam vOOr mij daarmee O('/n)s gesprek t(Ot e)en einde,
eigenlijk was er helemaal geen gesprek tussen hem en mij geweest,
maar een (O(n))geluktgesprek tussen dOetie en hem.
tussenpersOOnstOring, verbinding verbrOken.

vOOr weglOpen zOnder gewenste antwOOrden
(b)leek niels zijn aangenOmen bOO(d/t)schapper niet te hebben gerecruteerd,
dát werd dOOr niels niet geduld,
dus werd (de)(ze)ik nagerOepen (met/dOOr) (die/zijn) (")LUL!(")
[ikisOOkjij]

[flashback(')s( )end(?)]



gisteren was erik rOlschaats niels' uitverkOren bOO(d/t)schapper.
hij mOest kOmen vragen Of ik dat verbOrgen camera-prOgramma kende
van die muziekzender met die M die geen muziek uitzendt, maar dit zijn mijn wOOrden,
erik nOemde mij de naam van het prOgramma en de zender wèl. .
[OntschOten, OngehOOrd?]

"hij wil jOu in elk geval vragen Of jij sOms de insecte(n)leider bent.
snap je? dat is als een grapje bedOeld. ken je dat prOgramma niet?"
"nee, ik ken het niet."
"O, en de grap kOmt niet helemaal Over, hè?"

hij prObeerde het nOg 1s:
"insectenleider. insecten, secte. nee?" & nOg 1s:
"ze hOuden in dat prOgramma mensen vOOr de gek." & nOg 1s:
"met de verbOrgen camera. snap je? je vindt 'm niet leuk, hè?"
[& nOg 1s?]


uren lang had ik in het verhaal van bOek gezeten,
die idi(n)Ote(n/_)O(m/n)rOep had ik al jaren niet meer OpgeZ,
erik was alsvanOuds mij(n)energiebel ingedenderd,
ditmaal als bOO(d/t)schapper met een smakelOze grapvraag van (de/een) zender,


"dus jij leent jOu(w)cel(f/len)
vOOr het kOmen stellen
van zO'n vraag?"
keek ik erik aan.

"ja, ik wilde jOu dit niet vragen,
hij aan de bar wilde dat van jOu weten,
maar de grap kOmt niet aan, hè? dáár is de camera!"
met een cabaretlach wees hij naar een plek waarnaar ik niet keek.


[...]


na mij maandenlang genegeerd te hebben,
bleek ik vOOr niels nu tOch een cOntactwaardige LUL,
in die zin dat hij graag (vOOr de grap en via 'n bOO(d/t)schapper)
wilde weten Of ik de insecte(n)leider was.

'k weet niet meer precies hOe het verderliep,
misschien best samengevat als dat erik rOlschaats afdrOOp
nadat ik terug mijn bOekbel inkrOOp
en ik hem wat later vaag nOg sOrry heb hOren kOmen zeggen.
[namens zichcel(f)(, dat wel)]

nu hun verdel(g)ingsgif(t) in mij(n)cel(f/len) was geïn(filtr/ject)eerd
wO(O)rd(t) insecte(n)leider blOedbOrrelend Om & Om & Omgekeerd..
ik heb er m(e/ij)n(i(n)ge(n)) (&/) ged8e(n) bij
die ik dat nu (maar) laat zijn.

in d(i)e(ze) zin(nen);
dak d(ie/at) gespOten gif(t) in mij
(l/n)u(l)lettermengend (weer)uit mij schrijf
in cel(f)reflecti(e)kisOOkjij.



O(p) Helder(e)BeeldQuaLiedTijd,
(ge)ruislO(O)s(ge)heid



O




pepé: (ins)(l)e(c/t)te((n)/r)(meng/l(e)i(j)d)er
[met O(n)verbOrgen pen]




Geen opmerkingen:

Een reactie posten