woensdag 18 september 2013

OPenBaarBrief 1b.




O medemensen,
waaronder de geadresseerden,
zoals de burgemeester & wethouders van Nijmegen
& het (verantwoordelijke) bureauhoofd uitkeringsbeheer,


N.a.v. het gemeentelijk schrijven in augustus, waarbij mij kenbaar werd gemaakt dat mijn bijstandsuitkering de komende maand oktober met 5% gekort zal worden, omdat ik zogenaamd geen / niet op tijd een verlenging had aangevraagd, schreef ik op 20 augustus jl. de eerste OPenBaarBrief, waarin ik ondermeer bezwaar indiende tegen deze eenmalige korting.

Van het adjuncthoofd juridische zaken heb ik inmiddels reactie gekregen, dat mijn bezwaarschrift in behandeling genomen zou worden en dat ik binnen 6 weken na 23 augustus jl. een uitslag hiervan mag verwachten.
Van mijn contactpersoon bij de gemeentelijke afdeling Schuldhulpverlening kreeg ik een korte email, waarin deze mij meldde dat hij mijn OPenBaarBrief binnenkort zou gaan lezen. Hierna heb ik van deze niets meer vernomen. Misschien is hij dit "vergeten". Ik kan desgewenst nog andere serieuze voorbeelden geven van Schuldhulpverlening, die te maken hebben met slordigheid enOf "vergeten".

Daarom heb ik op 10 september opnieuw een brief geschreven (op papier, met inkt) en deze zelf in de gemeentelijke brievenbus gedeponeerd, waardoor deze in ieder geval niet verloren zou kunnen raken bij de verspreiding van ons aller Tante Pos(t).
Al bovenstaande schrijfsels zijn tevens opgenomen in de eerdere OPenBaarBrief.

Vanwege deze stilte van gemeentelijke zijde, voelde ik mij genoodzaakt vandaag opnieuw een bezoek te brengen aan het pand aan de Mariënburg.

Van de medewerker die mij te woord stond èn hielp, begreep ik dat meer uitkeringsgerechtigden hadden geklaagd over het feit dat zij geen gemeentelijk schrijven  hadden gekregen, waarin zij eraan herinnerd werden een aanvraag te moeten doen voor een verlenging van hun uitkering.
Ik kan hier niets anders uit concluderen dan dat sowieso het eerstgenoemde argument uit mijn bezwaarschrift geldig is, namelijk dat gemeente Nijmegen voorheen wèl deze herinneringsbrieven stuurde en hier zonder enige berichtgeving om onduidelijke reden mee is gestopt.

Via deze zelfde medewerker kwam ik erachter dat mijn handgeschreven brief met het verzoek tot verlengen van mijn bijstandsuitkering wel degelijk in handen is geweest van één van de medewerkers, en wel als volgt: deze brief had ik vastgeniet aan het maandelijkse WWB-contrôleformulier dat ik moet ondertekenen en waarop ik aan moet geven of ik van iets of iemand geld heb ontvangen enOf of ik in het BUITENLAND ben geweest. Medewerker toonde mij op zijn beeldscherm dat dit contrôleformulier verwerkt was.
Dit betekent dat de medewerk(st)er die dit contrôleformulier verwerkt heeft, "vergeten" is om de vastgeniete aanvraag voor verlenging van mijn uitkering te behandelen, danwel aan de juiste afdeling te doen toekomen om de brief daar in behandeling te laten nemen.

De komende maand zal ik 700 euro minus 5% op mijn geldrekening gestort krijgen, àls vandaag tenminste inderdáád alles ("bij hoge uitzondering") alsnog administratief in orde gemaakt is, omdat ik zogenaamd "vergeten" ben een verlenging aan te vragen.

Mag ik de verantwoordelijke lezers eraan herinneren, dat ik door deze democrazi, met hulp van onze direct na onze geboorte ingebrande burgerservicenummers, geketend ben aan verplichtingen die ik uiterst discutabel vind, zoals reeds in de eerdere OPenBaarBrief (en in vele andere van mijn schrijfsels) verwoord? Mag ik jullie er tevens op wijzen dat in dit verhaal het woord "vergeten" wellicht eerder aan gemeentelijke zijde gelinkt mag worden dan aan de mijne?:
"Vergeten" een herinneringsbrief te sturen, "vergeten" een brief te sturen dat deze herinneringsbrieven niet meer verstuurd worden, "vergeten" mijn vastgeniete brief aan de juiste afdeling te doen toekomen, "vergeten" te reageren op mijn schrijven dd 20 augutsus, "vergeten" te reageren op mijn schrijven dd 10 september..?
Mag ik de verantwoordelijke lezers er tevens aan herinneren dat we het hier hebben over mensenlevens? 

Geschreven over spelen met 's andermensen hun mogelijkheden van eten kopen en wonen, want wat ik reeds vermoedde, vernam ik vandaag letterlijk van "één van jullie/ons", nl. dat ik niet de enige ben die op één of andere manier (administratief ) "vergeten" is.

Ik verneem.



O



pepé: lettermenger.
[persoonsgegevens vermeld in mijn nieuwe handgeschreven brief]



m'n handgeschreven en pérsoonlijk afgegeven brieven,
verkeerdgenoteerde datum gesigneerd gecorrigeerd op de buitenzijde van beide brieven.



Naschrift 19 september.

Tante Pos br8 me vandaag een reaxie van het adjuncthoofd juridische zaken van de Gemeente Nijmegen (niet te verwarren met de gemeenschap Nijmegen). In ieder geval binnen de door haar/hemzelf opgelegde termijn van 6 weken. Da's mooi. Hier een foto van de brief:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten