dinsdag 10 september 2013

(CD's lenen bij) Bibliotheek Nijmegen (OP&Brief).

O Bibliotheek Nijmegen,

'k Ben bijzonder blij met het f1Om1 "bibliotheek",
dat er een plaats is waar mensen onze rijke vastgelegde geschiedenis kunnen vastpakken, lezen, beluisteren en bekijken en dat je al dit moois voor een dikke 50 euro's per jaar ook nog eens een paar weken naar je eigen stek mag meenemen om daar rustig van de kunsten te mogen genieten. Een "algemeen goed" waar ook mensen met een kleine of geen beurs een inspirerend (onder)dak (kunnen) vinden.

Minder of niet blij ben ik echter met het apparaat dat de media voor&/namens de bibliotheek Nijmegen inneemt. Het is eigenlijk iedere keer raak dat de computer het niet alleen of helemaal niet aankan om mijn geleende goederen in te nemen, waardoor ik regelmatig naar de info-balie moet om dat te melden.
Of waardoor ik een email krijg, waarin jullie mij eraan herinneren dat ik datgene wat ik ingeleverd heb nog niet ingeleverd zou hebben.
Een voorbeeldje van onze laatste communicazi:



Noot dat medewerkster/u schrijft:
"Er is helemaal niets mis met de CD-chip, hij werkte prima".
U ziet mij ook nergens schrijven dat het aan de chip in het CD'tje zelf zou hebben gelegen.
Wel zou u hebben kunnen lezen dat ik schreef dat ik grote twijfels heb over het functioneren van het inname-apparaat.
Inmiddels is een nieuwe herinnering voor een àndere reeds door mij ingeleverde CD bij me in het postvak verschenen. Dit keer heb ik iets korter gereageerd. Wel wat beleefder, geloof ik ( ;

Kan het eraan liggen dat ik tot jullie doelgroep behoor die voornamelijk CD's leent en dat het inname-apparaat vooral dáár moeite mee heeft, meer misschien dan met boeken?

Een privé-uitleg over hoe het apparaat werkt vind ik zeer vriendelijk aangeboden. Ik weet echter (door dit nu letterlijk tig keren te hebben gehoord),
dat ik het geleende één voor één erin moet leggen en moet wachten
- tot ik het product op het beeldscherm toegevoegd zie aan de lijst van ingeleverde materialen;
- tot ik op het beeldscherm lees dat het product niet is herkend en later handmatig wordt verwerkt;
- tot het inname-apparaat weer eens op tilt slaat.

De mensen die bij bieb Nijmegen werken, ervaar ik iedere keer weer als vriendelijk en geduldig met mij (knap hoor! (; ), want na nu al enkele jaren lang dit zelfde probleem te benoemen, zonder enige verandering tot gevolg, blijven jullie mij netjes aanbieden om mij te helpen bij het inleveren, leggen jullie mij opnieuw en opnieuw uit hoe het apparaat werkt; waar ik vooral op moet letten wanneer ik het product in het inname-apparaat leg. Even zo vaak heb ik verzucht: "Leve de computer!" enOf "Blij dat hier ook nog mensen werken die wèl werken" enOf iets in die strekking.

'k Ben benieuwd of meer mensen die vooral CD's en DVD's lenen bij de bieb (Nijmegen) dit euvel herkennen (weet niet of andere filialen (wel eens) andere inname-apparaten hebben), vandaar da'k er deze open brief van heb gemaakt.

Hopende op een prettige toekomstige samenwerking tussen inname-apparaat & mijzelve,
de rest zit al wel snor ( ;


o


pepé: lettermenger.

2 opmerkingen:

  1. Ben blij dat u het personeel van de bibliotheek wel weet te waarderen, nu nog waardering van de directie voor haar eigen medewerkers!

    BeantwoordenVerwijderen