maandag 11 februari 2013

waarrOOkpOlisvuur.



waarOm maken we
het gebruik van mOtOrvOertuigen als
autO's, scOOters en mOtOrs
niet
"eigen risicO"?

dat zOu Ons een helebOel besparen,
denkiXO. .



♥ ◆ ♣ ♠




twinteractie tussen


ik
(n.a.v. reinier castelein van de unie,
die in het nOs jOurnaal beweert
dat een baliemedewerker van een bank
niet (mede)schuldig is aan de crisis):
"laat je niet vOOr de gek hOuden dOOr vakbOnd de unie
die zOgenaamd niet weet dat OOk baliemedewerkers verkOOptraining krijgen!"

de unie reageert Op mijn tweet:
"Verkoop van bankproducten door werknemers
niet oorzaak crisis of nationalisatie.
Wanbeleid topmanagement wel."

ik:
"met 8 jaar werkervaring als verkOOpadviseur bij abn amrO
spreek ik deze bewering van je tegen.
mij is dOOr deze bank OOk dwingend gevraagd
Om badkbank-prOducten te verkOpen
en OOkal wOrdt het je immens mOeilijk gemaakt
dOOr "hOgeren" binnen de bank
(underperfOrmer-trajecten e.d.),
de keuze ligt bij het individu.
alsOf all1 de Opdr8gever
Om de gaskraan aan te zetten
schuldig is -
en niet diegene die hem werkelijk aanzet. ."

ik, nOg steeds:
"Oja,
kOOpsOmpOlissen,
díé schOOf abn amrO plOts in Ons verkOOppakket,
zOnder gedegen uitleg Over het prOduct.
zelfs:
tOen ik de dOcent (was m'n chef) dÓÓrvrOeg Over het prOduct,
werd dit niet gewaardeerd.
de viezigheid gaat diep, vakbOnd. ."

de unie:
"Beste Pépe,
vanwege je argumenten en taalgebruik
maken we een einde aan deze discussie"

heb ik èrgens Ongepast taalgebruik jegens de unie gebezigd?
wat vind jij?

de unie reageert:
"..vergelijkingen met "gaskranen openzetten" gaan te ver (punt)"

ik:
"..welke gaskraan had jij in ged88?...
leg mij geen ged88 in de mOnd
die jij uit mijn wOOrden haalt..
dat gebeurt iets te vaak.."

en de unie bleef stil...


alsOf er geen dOden zijn gevallen
dOOr het wanbeleid van banken en hun medewerkers,
alsOf die praktijken niet gruwelijk zijn,
vakbOndje..



♥ ◆ ♣ ♠



zijn er OOk vrije uitlOOp-paarden?
en&/Of plOfpaarden?



♥ ◆ ♣ ♠



twinteractie tussen vegapOlis en Ondergetekende:


ik:
"hOla vegapOlis.
ik ben een blOwende vegetariër.
de meeste verzekeringsmaatschappijen
stellen zich discriminatOir Op naar rOkers.
jullie OOk?"

vegapOlis:
"Wij discrimineren niemand,
de niet-rokers hebben een eigen polis.
rookvrijpolis."

ik:
"is die gOedkOper dan de "rOOkpOlis"?"


[..lange stilte..]


ik:
"hallO gehOrige van vegapOlis,
ik stelde je zOjuist 'n vraag..?
te mOeilijk?
in1s is het stil aan de Overkant..?"

vegapOlis:
"Inderdaad,
meer voordelen,
website biedt meer info dan twitterbericht."


de rOOkpOlis van vegapOlis is dus gOedkOper dan de rOOkvrijpOlis
en zij nOemen dit geen discriminatie.
ik nOem dit wèl zO,
daar vegapOlis rOkers discrimineert
t.O.v. andere (veel) grOter(e) verOOrzakers van bijv. lOngkanker,
zOals bijv. mOtOrvOertuigen en fabrieken.

vegapOlis is hier niet de enige in,
heeft deels te luisteren naar de Overheid
die (mede) het klimaat vOOr deze discriminatie schept.



♥ ◆ ♣ ♠



grOningers willen uitkOpen, is dat zOiets als schuld bekennen?



♥ ◆ ♣ ♠



zOu't grOeiende aantal kinderen dat zelfmOOrd pleegt
niet all1 aan pesten kunnen liggen,
maar OOk aan de grOeiende prestatie-cultuur?

.. dat excellentie
(en dus OOk niet-excellentie)
implementeren binnen 'n Onderwijs-systeem
autOmatisch 'n pikOrde creëert?

kweekfreek reageert:
"Kijk maar eens hoeveel zelfmoorden er in Azië zijn,
met die prestatiecultuur. Zoals Japan."



♥ ◆ ♣ ♠



daklOze
'duivenman'
staat in de cOffeeshOp
naar een yOutube-filmpje te kijken,

zO te zien van een raï-muziekgezelschap,

zOnder geluid.



♥ ◆ ♣ ♠





dank O genOemden,
dank O


pepé: lettermenger.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten