zaterdag 16 februari 2013

grappig?

grappig?


kwam 't vvd campagneteam tegen Op de zaterdagmarkt in hartje nijmegen.
terwijl 'k ze inhaalde las ik wat er Op het demOnstratiebOrd stOnd,
dat één van hen Onder zijn arm meesjOuwde naar hun beOOgde prOpagandeerplek.

en er stOnd geschreven:


"handen uit
de mOuwen
in plaats
van hand
OphOuden
~
vvd"


de vvd-vrOuw die naast de bOrdsjOuwende vvd-man liep,
zag mij de tekst lezen.

ik vrOeg haar:
"betekent die leus zOiets als "arbeit macht frei"?"

"ja, eigenlijk wel, ja,"
zei vvd-mevrOuw.
het klOnk alsOf daarna nOg de wOOrden zOuden kOmen:
'denk daar maar eens Over na.'

tOtdat vvd-mevrOuw de herkOmst van deze wOOrden tebinnen schOOt.
tOen zei ze in plaats daarvan er8eraan:
"nOuja, misschien in net iets andere wOOrden.
dit klinkt tOch iets te duits.
wij hebben hier geen kampen."

"O?"
vrOeg ik, terwijl ik vlak naast vvd-mevrOuw bleef lOpen,
"hebben wij in nederland geen asielzOekers-kampen
en uitzet-kampen?"

"dat weet ik niet,"
zei vvd-mevrOuw kOrtaf en wendde zich van mij af.

"weet u dat als pOlitica niet?
nicht gewußt dus. .?"


Onze wegen scheidden daar.

'k had haar anders nOg graag
naar haar mening willen vragen
Over de 21e eeuwse dwangarbeit,
mede ingevOerd Onder het vaandel van haar eigen partij. .

we'll meet again. .
( :





pepé: lettermenger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten