donderdag 21 februari 2013

Opeenrijtjeshuisbaasaangifte.


een verslag van wat ik tOt nu tOe ben tegengekOmen,
bij het dOen van aangifte tegen mijn huisbaas.



18 februari
stuur ik een bericht naar de gemeente nijmegen.
via hun website dien ik mijn kl8 in het kOrt in,
met de vraag Of ik bij hen aan het juiste adres ben
Om de vOlledige kl8 in te dienen.

het antwOOrd van de gemeente nijmegen, via email:
"geachte heer  [achternaam van mijn huisbaas!!!],
u kunt uw klacht bij de politie indienen".




19 februari
dOe ik aangifte aan de hand van de blOg

hierin heb ik naar mijn idee zO feitelijk mOgelijk
de punten van- en argumenten vOOr mijn aangifte beschreven.
Onder andere met behulp van m.i. sprekende QuOtes
uit het emailcOntact tussen huisbaas en mij.

mijn eerste pOging van aangifte
gaat via de website van pOlitie gelderland zuid,
waarOp ik het Online fOrmulier invul en verstuur.



20 februari
lees ik de email van pOlitie gelderland zuid:
"Ik lees allemaal rare tekens en cijfers in uw mail".
heel veel langer was deze email niet.

ik antwOOrd met (wederOm) een kOrte uitleg van mijn aangifte
en Opnieuw vOeg ik een [link naar m'n Op( e)en aangfite] tOe in m'n tekst.

het antwOOrd van pOlitie nijmegen hierOp is:
"Helaas kan ik u op deze manier niet verder helpen.
U bent altijd vrij om naar een politiebureau te komen.."


binnen een uur sta ik bij pOlitie nijmegen aan de Ontvangstbalie.
"ik kOm aangifte dOen," meld ik de baliemedewerkster.
"dat kan niet zO maar," antwOOrdt zij,
"daarvOOr zult u eerst een afspraak mOeten maken."

'k mOet effe Omschakelen,
heb uit de wOOrden in de laatste pOlitie-mail inderdaad Onterecht begrepen
dat ik OOk direct aangifte zOu kunnen dOen. .

"waar gaat de aangfite Over?"
vraagt de baliemevrOuw mij.

"dat zOu ik graag OOk dan verder willen bespreken
en heb ik daarnaast vOlledig uitgeschreven
en naar u tOegestuurd,"
zeg ik met wat z8ere stem.
we staan midden in de Ontvangsthal. .

"tOch willen wij dit vOOraf weten,"
is de kOrte reactie.

ik geef mevrOuw een kOrte samenvatting van het geheel,
die ik me niet meer kan herinneren,
maar de afspraak kan nu gemaakt wOrden.

"wat is uw naam, mevrOuw?"
vraagt mevrOuw mij.
ik laat haar even nadenken.
"meneer?"
haar tOOn geeft aan dat ze Op mijn antwOOrd w8.

tjeempie. .

nOu, uiteindelijk is de dag van aagifte




21 februari
en dat is vandaag.

ik kOm echt net terug van de pOlitie en ben er nOg steeds zwaar beduusd van!


ben ruimschOOts vOOr de afgesprOken tijd aanwezig.
een andere baliemedewerkster dan gisteren Ontvangt mij met:
"meneer van megen, neemt u even plaats."

een tijd later vertelt OOk zij mij
dat de aangifte vÒÒr mij is uitgelOpen,
"dus u mOet maar een kOpje kOffie pakken,
het duurt wat langer."


kOrt daarOp nadert een agent mij met de wOOrden:
"meneer van megen?"
ik bevestig.
"dan mag u met mij meekOmen,"
klinkt het Op de bekende pOlitie-tOOn:
luid, kOrt en kr8ig.


we gaan een spreekkamer in,
waar agent zOnder zich aan mij vOOr te stellen vraagt
tegen wie ik aangifte wil dOen.

ik vertel de nOg naamlOze agent
dat ik mijn uiterste best heb gedaan
Om alles netjes Op een rijtje te zetten in de Op( e)en aangifte,
die ik nu twee keer naar pOlitie gelderland zuid had verstuurd.

agent is tOtaal niet Op de hOOgte van het emailverkeer
dat vOOrafgegaan is aan Onze afspraak.

ik vOel me niet allerplezierigst Op dat mOment. .


agent besluit dat wij samen terug naar de Ontvangstbalie gaan.
vOlgens hem is een van de baliemedewerksters gOed met internet
en kunnen wij via haar beeldscherm mijn blOg wel lezen.

daar staan we dan weer,
ik Om aangifte te kOmen dOen tegen mijn huisbaas,
midden in de Ontvangsthal van pOlitie nijmegen,
Om daar een tOch aardig lange blOg te gaan lezen. .? ?

ik meld agent dat we de blOg 'niet zO maar effe' kunnen lezen,
dat ik hier veel aand8 in heb gestOken
en dat we die m.i. beter rustig dOOr zOuden kunnen nemen.


er wOrden telefOOntjes gepleegd naar cOllega's,
want niemand van de medewerkers weet van mijn emails af,
laat staan dat iemand de link naar mijn blOg heeft.

Ondertussen vraag ik de naam van de agent waarmee ik sprak.
daar bij die balie geeft hij mij zijn 8ernaam.

dan wOrd ik verzOcht weer even plaats te nemen Op een stOel in de Ontvangsthal,
waar ik weer een tijd zit te w88.

tussendOOr helpt de agent die mijn aangifte zOu aannemen
zijn baliemedewerkster-cOllega's met mensen die binnen zijn gekOmen,
even1s Om aangifte te kOmen dOen.


kOrte tijd later rOept agent v. mij.
(v. is dus de eerste letter van zijn 8ernaam).


hij meldt dat hij de tekst vluchtig heeft gelezen
en dat hij Op basis daarvan besluit
Om mijn aangifte niet in behandeling te nemen.
deze kwestie is een kwestie
die vOlgens hem tussen huisbaas en mij verder besprOken mOet wOrden.


agent v. erkent Op mijn verzOek dat hij mijn blOg niet gOed heeft gelezen.
dit vraag ik hem enkele keren 8er elkaar.

OOk vraag ik hem Of hij niet tOch Over zOu willen gaan tOt het vOlledig lezen ervan,
Omdat ikcel(f) van mening ben dat er duidelijke feiten in staan
die wel degelijk een aangifte waardig zijn.
agent v. weigert enige verdere medewerking.


wel wil ik nOg weten hOe ik een kl8 kan indienen Over déze gang van zaken.
agent v. vertelt mij dat de enige manier daarvOOr is:
via de website van de pOlitie.
vOOr de zekerheid vraag ik Of het niet OOk direct kan, ter plekke,
maar nee, dat kan niet, aldus agent v.


agent v. verlaat de Ontvangsthal
nOg vOOrdat ik eruit vertrOkken ben,
maar zegt tegen de dames 8er de balie vOOraf nOg:
"ik ben vast weg, maar als jullie mij nOdig hebben,
dan hOOr ik het wel."

hij lOOpt langs mij heen zOnder mij te grOeten,
kijkt mij nOg met een (ver)vreemde(nde), (bijna) neerbuigende blik aan.


ik grOet de dames
en ga dOOr de draaideur
naar buiten.



afgerOnd is dit alles duidelijk nOg niet.
de kl8 tegen de pOlitie zal ik gaan indienen,
OOk wil ik de natiOnale Ombudsman infOrmeren Over deze gang van zaken.
enkele andere gerelateerde instanties heb ik al gemaild,
waar al (een) afspra(a)k(en) uit vOOrtgekOmen (is/zijn)

èn ik hOud me erg aanbevOlen vOOr tips,
dus mOcht je die vOOr me hebben;
héél graag!
reageren kan Onderaan deze blOg.





pepé: lettermenger.




Naschrift:
zOjuist de kl8 ingediend via de website van pOlitie nijmegen.
m'n wOOrden luidden:


"leest u a.u.b. mijn tekst Op de website
http://datpad.blogspot.nl/2013/02/opeenrijtjeshuisbaasaangifte.html.

Op deze website heb ik de reden van mijn klacht tegen
dhr. v. en pOlitie nijmegen (/glz) stap vOOr stap uiteengezet;

v., die mij niet grOet bij aankOmst en niet bij vertrek,
v., die zelfs erkent mijn aangifte niet gOed dOOrgenOmen te hebben
en mij Op basis daarvan tOch wegstuurt.

dit is mijns inziens geen serieuze behandeling van mijn klacht
en ik vOel mij jammergenOeg Opnieuw erg vernederd dOOr pOlitie nijmegen,
in een situatie die Op zichzelf al vernederend is."




afw88

2 opmerkingen:

  1. Beste Pepe,

    Je leeft wel heel erg in je eigen wereldje. Indien je communiceert zoals jij dat verkiest te doen, dan loop je nu eenmaal het risico dat 'instanties' je niet serieus nemen. Het is leuk dat je 'kunstenaar' wil zijn, maar wat betreft zakelijke correspondentie kun je wellicht beter de geldende conventies mbt typografie en spelling volgen.
    In elk geval heel veel sterkte met die lastige huisbaas! Lijkt me geen leuke situatie.

    Bovendien stel je je nogal anarchistisch op in je uitingen op internet, maar als je dan in de problemen komt dan grijp je ineens terug op de 'gevestigde orde' c.q. 'instanties' en wil je graag goed door hen geholpen worden.

    Ten slot is het dragen van die gele ster (als je dat nog steeds doet tenminste) erg smakeloos, al begrijp ik je punt wel.

    Met de beste bedoelingen en met hartelijke groet,

    iemand die je volgt maar anoniem moet blijven

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O iemand die je volgt maar anoniem moet blijven,

      dank vOOr je vOelbare betrOkkenheid.

      R is veel te reageren Op 1 en ander (Ofniet).

      je wOOrden
      "maar als je dan in de problemen komt dan grijp je ineens terug op de 'gevestigde orde' c.q. 'instanties' en wil je graag goed door hen geholpen worden"
      begrijp ik.

      (het) is (het)dat ik niet "Op 1 paard wil wedden"(?)
      (het) is (het)dat ik niet het verwijt van de heersende wet wil (kunnen) krijgen, dat ik niet via haar vast( )gelegde pad(en) gegaan ben(?)

      O(f(z(O))). .


      dank enOrm vOOr je "sterkte"wens "met die lastige huisbaas"!


      O

      pepé:

      Verwijderen