zaterdag 16 februari 2013

huisbaasuitpluizenzO


i = (v)id(e/i)O(t) ►►



o
o O o
o



je ziet zO tOch aardig wat
plOfmensen
lOpen
Op 1OO meter
cOnsumeerstraat. .



o
o O o
o



in de cOffeeshOp.

een vrOuw kOmt binnen en gaat aan de bar zitten,
naast tweet adOlescente jOngens.
de vaste klanten van de shOp kennen haar wel;
ze praat luidOp in zichzelf
in een zwaar nimweegs accent,
l8 freQuent Om haar eigen wOOrden,
Of zOmaar in1s.

dit keer d8 ze wat aanspraak te hebben gevOnden
in de jOngens naast haar aan de bar.
sterker nOg,
1tje Rvan leek ze wel te zien zitten.
ze keek hem aan,
l8e en draaide Overdreven geil
haar uitgestOken tOng vOOr hem in haar mOnd.
jOngen naast haar was hier niet van gediend.
hij stOnd Op.

cOffeeshOp-medewerkster,
die ik de hele dag al geile avances had zien maken met verschillende klanten,
beschuldigde mevrOuw ervan dat ze naar de jOngen naast haar gespuugd had
en begOn 'n tirade naar mevrOuw,
dat ze vies was
en dat zij de cOffeeshOp mOest verlaten.
"direct! nu!"

de vrOuw gehOOrzaamde niet met1,
zei nOg
"ik weet het, ik ben weer gek bezig,"
maar verliet tOch snel de cOffeeshOp.

en nu weet ik niet meer
Of ik in zO'n cOffeeshOp nOg wel wil zitten,
waar je niet welkOm bent
wanneer je een beetje afwijkt. .

waar begint fascisme?

daarbij;
ik zal niet turven hOevaak ik mij plaatsvervangend schaam
vOOr de van geilheid druipende blikken en&/Of Opmerkingen,
die mannen (bijvÓÓrbeeld in een cOffeeshOp)
naar vrOuwen (kunnen) maken. .



o
o O o
o



en hOe is het vandaag met
de 21e eeuwse Ongewenste buitenlander-kampen
in nederland gesteld?

mOrgen een demOnstratie in den haag, las ik?


hOeveel Ongewenste buitenlander-kampen telt nederland nu eigenlijk?



o
o O o
o



iemand die in vastgOed handelt handelt. .
vastgOed


het Onderwerp huisbaas heeft mijn aand8 getrOkken.
ben benieuwd. heb jij er 1?
en (be)handelt (z/h)ij jOu zOals het hOOrt?

mijn huisbaas,
hij bezit en verhuurt enkele (kamerappartement-)huizen,
schuift sOms 'n dag vantevOren briefjes Onder Onze deur dOOr
met het verzOek die deur de dag R Op Open te laten
in verband met bijvOOrbeeld c.v.-cOntrOle.

dit handelt tegen landelijke wOOnverzekerings-reglementen in.
mijn kamer is namelijk niet verzekerd, wanneer ik die niet afgeslOten heb.
en dat weet huisbaas.
hOeveel mensen zOu hij dit desOndanks vragen?


mag een huisbaas van de wet in één van zijn huizen all1 maar vrOuwen
en in een ander all1 mannen tOelaten?

ik wOOn in een huis waarin eigenlijk all1 vrOuwen mOgen wOnen.
sterker nOg:
in die 1O jaren tijd all1 maar **blanke** vrOuwen. .

ik ben hier (k/m)O(g/m)en wOnen
Omdat een huisgenOte indertijd huisbaas heeft gezegd dat ik hOmOseksueel ben,
wat niet zO is, maargOed,
blijkbaar mOcht ik hierOm van huisbaas wel in het huis wOnen,
waarin hij verder all1 (blanke) vrOuwen tOegelaten had en laat. .


huisbaas tegen mij:
"ik heb mijn advOcaat laten OnderzOeken
Of ik je uit huis kan ZZ vanwege je wiet-gebruik.
helaas kan dat niet."

ik d8:
waarOm,
wanneer de uitslag van je OnderzOek negatief is,
vertèl jij mij dit, huisbaas?
discriminazi?
m8smisbruik?


intereϟϟante huisbaas-kOst hè??
jij OOk zulke aparte Of nOg apartere verhalen Over je huisbaas?



o
o O o
o



misschien zOuden we in nederland een stempelkaart kunnen intrOduceren,
waarOp je gemakkelijk je Opgedrukte stempels kunt verzamelen.

ambtenaar:
"mag ik uw stempelkaart even zien?"
burger Overhandigt deze.
ambtenaar leest hardOp:
"wanbetaler, adhd, ptss..
gaat u zitten."



o
o O o
o



last night,
while reading
"the diary Of a yOung girl"
for the umpteenth time,
i wOndered
what anne frank wOuld've thOught abOut 
tOday's israel and palestine.







péace.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten