maandag 5 maart 2012

Liedtekst: "Weegbree". Maak jij er een lied van?

Onderstaande liedtekst vraagt om een stem en een melodie.
Ik nodig je uit en ben heel benieuwd naar jouw versie, jullie versies!
Plaats je (een link naar) jouw lied ervan hier als reactie?

Dank en veel plezier!

pepé: lettermenger. 


Weegbree.

Zij aait jou over je wang, 
jouw traan hangt aan haar vinger, 
zij houdt hem tegen de zon 
en geeft hem daarmee een glans. 

Zij leidt je door je land, 
de maan hangt aan haar lippen. 
Jij kauwt op haar bonbon 
en leeft op van haar dans. 

[bridge] 
En zo weet zij de weg in jouw stad 
alsof jij er nog nooit bent geweest 
en zij jou de borden voorleest, 
zo weet zij de weg naar jouw hart. 

[refrein] 
Weegbree, Weegbree, 
neem me mee, 
zelf vergeet ik steeds 
hoe het hier heet, 
ken je nog zo'n 
straat of steeg? 
Breng me erheen, 
Neem me mee, 
Weegbree. 

Zij maakt voor jullie een vuur, 
poft aardappels, grilt groenten 
en eet ze alsof ze ze zoent en 
jij verglijdt in turen zonder duur. 

[bridge] 
En zo weet zij de weg door de nacht, 
alsof het nooit of ooit anders is geweest 
en zij je uit de sterren voorleest, 
zo weet zij de weg door jouw hart. 

[refrein] 
Weegbree, Weegbree, 
neem me mee, 
zelf vergeet ik steeds 
hoe het hier heet, 
ken je nog zo'n 
straat of steeg? 
Breng me erheen, 
Neem me mee, 
Weegbree. 

Jouw hoofd mag in haar schoot, 
ze neuriet j'een laatste liedje 
en jouw laatstgebleven verdrietje 
sterft in jouw slaap zacht zijn dood. 



[liedtekst 20 maart 2011]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten