dinsdag 20 augustus 2013

OPenBaarBrief.


Deze Open brief is allereerst aan de volgende betrokkenen geadresseerd:

A) Burgemeester en Wethouders van de gemeente Nijmegen en zij die deze ambten bekleedden, momenteel bekleden en zullen gaan bekleden;
B) Het bureauhoofd Uitkeringsbeheer van de Gemeente Nijmegen en die persoon die dit ambt bekleedde, momenteel bekleedt en zal gaan bekleden;
C) (Mijn contactpersoon van) Bureau Schuldhulpverlening van de gemeente Nijmegen en zij die deze ambten bekleedden, momenteel bekleden en zullen gaan bekleden.


U allen hebt van mij een handgeschreven brief ontvangen, verwijzend naar deze OPenBaarBrief, welke in bezwaar en reactie op uw brief dd 8 augustus 2013, waarin ik O.a. het volgende las:


In de handgeschreven brief heb ik u al mijn persoons- en andere gegevens verstrekt,
welke u aangaf nodig te hebben:

- Bij bovengenoemde partij A) diende ik schriftelijk en dien ik hierbij aanvullend verklarend bezwaar in;
- Bij bovengenoemde partij B) vroeg ik schriftelijk en vraag ik hierbij een verlenging van mijn bijstands-uitkering aan;
- Bij bovengenoemde partij C) deel ik deze financiële ontwikkelingen mede en vraag ik om hulp, danwel / enOf advies.


De redenen van mijn bezwaar tegen het met 1 kalendermaand met 5% verlagen van de bijstandsuitkering:
- De voorgaande keer dat ik om een zelfde verlenging zou moeten vragen, werd ik een ruime tijd vantevoren door de Gemeente Nijmegen schriftelijk herinnerd aan dit feit. Van een wijziging, namelijk het niet meer verstrekken van deze berichtgeving, ben ik tussentijds niet op de hoogte gebracht;
- Het direct van een geldelijke straf voorzien van het zogenoemd vergeten van een aanvraag verlenging bijstands-uitkering, vind ik op z'n zachtst gezegd een ijskoude handelswijze, welke zelfs commerciële entiteiten als zorginstellingen en energiemaatschappijen niet bezigen. Deze sturen je in zulke gevallen een herinnering met een deadline en noemen in dit schrijven de eventuele maatregelen die anders genomen kunnen of zullen gaan worden. Dit zou ik wèl een een redelijke behandeling vinden;
- Mag ik betrokken partijen er op wijzen dat de bijstandsuitkering waar we hierover praten, eerst nog wordt afgeroomd door schuldhulpverlening voordat deze vel over been op mijn rekening gestort wordt -en dat ik mij afvraag of ik met deze aangekondigde represaille niet onder het door het rijk der Nederlanden opgestelde gerechtelijk minimum inkomen kom?
- Er wordt in de brief verwezen naar artikels in de door ons ondertekende contracten. Alleen aan de hand daarvan zou ik deze bijstands-uitkering kunnen krijgen. De genoemde artikels zijn echter geen overeenkomsten op zichzelf. Het zijn opgenomen voorwaarden *binnen* onze overeenkomst.
- In uw handelen en schrijven mis ik de menselijke maat.

Het Bureauhoofd Uitkeringsbeheer in het bijzonder
wil ik melden dat ik door de gemeentelijke digitale bomen het bos niet meer zie. Een DigID heb ik niet, dus via die weg kan ik niet op tijd, te weten voor aanstaande 22 augustus, aan de (door de Gemeente Nijmegen aan mij opgelegde) deadline voldoen.
Met klem doe ik een beroep op deze functiebekleder, mijn brief en deze hierop aanvullende OPenBaarBrief als mijn officiële aanvraag voor verlenging van mijn huidige bijstandsuitkering te beschouwen en alszodanig ook te behandelen.

Roel van Bureau Schuldhulpverlening Nijmegen
 (enOf diegene die diens functie-verantwoordelijkheden draagt, dragen),
bij deze dus dit vervelende voorval, ter uwer informatie.
Ter mijner -, zou ik zeer verheugd zijn van je te vernemen dat dit geen negatieve of enige andere gevolgen zal gaan hebben voor het lopende schuldsaneringstraject, als dit ook de waarheid is.. ( ;


Aanvullend van belang kan zijn te weten -
of partijen er nog eens aan te herinneren -
dat ik nu meer dan een jaar geen telefoon meer heb.
Ten eerste om het feit dat de meeste van deze apparaten door slaven in zeer erbarmelijke (arbeits)omstandigheden worden vervaardigd;
ten tweede omdat met de dag duidelijker wordt hoe respectvol ondermeer politie(ke )apparaten met onze privacy omgaan, te weten niet (tevens een reden om DigID te wantrouwen);
ten derde omdat ik met een bijstandsuitkering geen vetpot te besteden heb;
ten vierde omdat de (meeste) telefoonmaatschappijen schijten op klanten en ik weet wel wat leukers te bedenken dan me te laten volpoepen door zo'n kapitalisMus;
ten vijfde omdat men in het verleden bij Schuldhulpverlening Nijmegen al vaker het nodige is vergeten, ondermeer dat ik geen telefoon meer heb.


Van alle mij bekende politieke strom(ing)en voel ik mij het wel(l)st in Anarchie.
Dat ik in een land leef, waar een pasgeboren baby al binnen enkele dagen een BurgerServiceNummer krijgt "ingebrand" en hiermee mede-schuldenaar wordt, noem ik (dan ook) geen vrijheid.
Een land waar politieke partijen, van uiterst links tot en met uiterst rechts en alles méér, (enkel) met de maatstaf BrutoNationaalProduct. meten, noem ik verdwaald.
Dat ik in een land leef, waar de leus "Arbeit Macht Frei" als nimmer voorheen Geld(t), zal ik helaas en tot nader order "op de koop toe" moeten nemen...

Dat ik in een stad leef, waar een plofburgemeester aan het roer is gekomen, doet mij plaatsvervangend schamen.
Hoe kan ik iemand serieus nemen in woorden en daden omtrent bijvoorbeeld armoede en gezond en sociaal samen( )leven, wanneer om te beginnen al diens lichaam geheel het tegenovergestelde spreekt?
Hoe behandelt een burgervader zijn andere burgerkinderen, wanneer hij een interview met mij afslaat, omdat hij daarmee een te klein lezerspubliek zou bereiken? Gaat hij voor de schijnwerpers, de faam en de blijkbaar daar bij behorende klinkende munten alléén? Zijn 1330 lezers per maand hem te min?
En burgervader kwam aan de macht op een wijze, waar GroenLinks Nijmegen-raadslid Ilknur Aksakal ooit over schreef, dat het haar èrg speet te hebben moeten tekenen voor een decennia-lange geheimhouding (lees: tot na haar dood) van dit kiesproces.

Dat ik in een stad leef waar een wethouder van Ruimtelijke Ordening bij-vóór-beeld zijn hele (politieke) leven lang tégen de Waalsprong heeft gestreden en dat hij sinds de bekleding van deze functie er juist *zijn* handtekening onder heeft gezet, mag betreffende zelf wellicht zijn "vergeten".. 
Wethouder / LocoBurgervader Jan van der Meer  (GroenLinks) en ik kennen elkaar al van wat gesprekken over leegstand, over Occupy Nijmegen en zo...
Ik wijs hem (off topic?) graag op het BBC-London nieuws van onlangs, waar overheid probeert kantoorpanden tot woonflats "om-te-bureaucratiseren".


Liever zou ik mijn nazianaliteit en dus mijn paspoort willen inleveren bij Willem Alexander van Oranje en geen beroep meer moeten hoeven doen op de schatkist die de BNP-slaven vullen en hun zo[b/g]enoemde [volks]vertegenwoordigers weer legen. Echter, dan ben ik vogelvrij, strafbaar, een illegaal -en we zien allemaal wat dit land met zo[b/g]enoemde illegalen doet. Opsluiten en tot waanzin en zelfmoord aan toe (geestelijk) folteren. Sorry, dat zijn niet mijn normen.

Nog liever was het mij wanneer niemand(')s( )land niemand(')s( )land is.
Daar werk ik graag aan (mee) ( :: )
Nu, tot en na die tijd zijn mijn gevoelen en geweten mijn maatstaf op dat pad
en zie ik in "niemand iemand's baas".

Dat is ook één van de "dingen" die ik zie als mijn Werk, mein Arbeit zo u verkiest;
sinds mijn 3e levensjaar kan en wil ik schrijven en is schrijven ook mijn rode draad geweest.
Scvhrijven over (niet)(samen)leven en ((-)-)dood zijn 'zomaar' wat thematieken.
Ik ben veel op straat, bijvoorbeeld meermaal per week een uurtje mediterend in 't Kronenburgerpark -
of ik kom vanzelf iemand tegen die een helpende hand wel kan gebruiken en weet te waarderen, bijvoorbeeld omdat zij of hij dakloos is enOf dreigt te raken.
Ik stel zaken aan de kaak enOf in het licht, waar bijv. mede-Occupiers en ook Jan van der Meer al wel een klein béétje van weten -en hoop zo een leven te leven, waarbij ik ieder moment dood zou kúnnen neervallen met het gevoel en de overtuiging te hebben gedaan wat binnen mijn kunnen èn mijn waarden en normen ligt.


Ik hoop dat ook dat de rechten van de mens nageleefd zullen (blijven) worden door de geadresseerden, de ondergetekende en de lezers van dit schrijven, dat liefde en respect voor leven en dood uit ons (niet)handelen spreekt en zal blijven spreken.


In afwachting op uw antwoord(en),
welke ik alle waargewenst zal publiceren
danwel er naar eigen believen uit citeren,



O


pepé: lettermenger.



Bezwaarschrift aan burgemeester en wethouders van gemeente Nijmegen.
Brief aan gemeente Nijmegen.



1e reactie komt van Roel van schuldhulpverlening, op 23 augustus, via email:

"Dag Pepe,

Bedankt voor je info, zal de brief later nog lezen.

groet,

Roel .."

Sinds die tijd en tot op heden niets meer van Roel vernomen..



O


2e reactie komt van het "Adjuncthoofd Juridische Zaken" van de Gemeente Nijmegen:


Opmerkelijk toch,

- da'k een hele alinea schijf over da'k nu meer dan een jaar geen telefoon heb en meneer Adjuncthoofd me dan verzoekt iets "direct telefonisch te laten weten".. Het zal wel een sjabloon-brief zijn en ik een nummertje.
- "een aanvullend (medisch) advies worden ingewonnen" ?! Word ik, net als alle gemeente-Nijmegen-medewerkers zelf (zie blog "psychOnalyse...") nu ook door een (medische) mangel gehaald? En denk jij dat ik hier aan mee ga werken?

Mind you, we hebben het nog steeds over dat ik met een tijdelijke korting op mijn bijstandsuitkering gestraft word, omdat ik volgens Gemeente Nijmegen vergeten was een verlenging hiervan aan te vragen..


O



10 september,

Nog niets vernomen van Gemeente Nijmegen of de verlenging van mijn bijstandsuitkering nu in orde is. Dus een herinneringsbrief mijnerzijds in de zelfde brievenbus van ze geduwd:







Voor het vervolg, lees de blog "OPenBaarBrief 1b"
[hier]


O



Geen opmerkingen:

Een reactie posten