zondag 25 mei 2014

tOveren met een eitje.




O



""the vishnu rOOm"
the new album O[f]
sinéad O'cOnnOr 
will be released in august"


check Out live renditiOn Of new sOng
"hOw nice a wOman can be"
here:





✾ ❀ ☣ ❃ ✿




"is het OOg half Open
Of half geslOten?"





✾ ❀ ☣ ❃ ✿



in bad met papa.

de dag dak me te Oud vOelde
Om nOg samen met papa
in bad te gaan.

34 was ik,
ik weet het nOg gOed.
geintje..

knipte in bad vaak pa z'n baard bij.
kOn ik veel beter dan hij, zei hij altijd.
& handig vOOr later, zO nu blijkt.

een 'zO ga ik R later Ongeveer OOk uitzien'-gevOel
tijdens het wassen van dat grOte papalijf.

grOte schrObbende shampOOhanden
dOOr de haren Op m'n kOp
'k denk 'niezOruw!' maar ik verman me
en pa richt R de dOuche alweer Op.




✾ ❀ ☣ ❃ ✿




"O."
~ belastingdienst ~
/ "waardelOOs" \




✾ ❀ ☣ ❃ ✿



laf eiding

'n frOntale bOtzing
met mijcel Ontwijïkkelen.

gelukkig zijn R naast die die schieten
OOk nOg die zingen.

& fluitende kOgels.

de sOundtrack van de nieuwste wargame.




✾ ❀ ☣ ❃ ✿




genetisch mOnOpOlyen

"Ick weet niet aers te raen
Als spelen kip ick hebb',
ick sal de kipster wesen." 
'kip-ik-heb-je!' speelveld.

mensbeeld O[p] kip;

[hOelang] = kip [al] slaaf van mens?..
(spreekwOOrden met baarden..)


met een kale plOfkip zOnder kOp Op stOk gaan.

'sOrry, ik ben een btje kippig.'

kakelen.


kan bv 'n kip,
net als sOmmige planten dOen,
zichcel "giftig vOOr z'n Opeters" evOlueren?

tOveren met een eitje.


dwergdinOsauriër,
het meest veelzijdige stukje vlees,
dwergdinOsauriër!


kOmen ei-gen-lijk de meeste levende diersOOrten vOOrt
uit [veel]grOtere vOOrOuders?
hOe warmer het klimaat,
hOe grOter je Omvang kan zijn?
& is dat dan [nie']OOk een invlOedsaspect
van [hui]d[ig]e evOlutie van mens naar plOfmens?




✾ ❀ ☣ ❃ ✿



tijdspaarder:

OOrspr Ondertitel "mOmO":

"Die seltsame Geschichte
von den Zeit-Dieben
und von dem Kind,
das den Menschen
die gestohlene Zeit
zurückbrachte"

"Zeit-Dieben" [tijdrOvers] = in't nederlands vertaald naar "tijd-spaarders".
hm..

vertaald dOOr rObert jan van asch,
die zOtezien nie' twittert.




✾ ❀ ☣ ❃ ✿




"..beweerde iemand
dat we zelfs alles drOmen
wat we nu de werkelijkheid nOemen.
nOu, dat vind ik eng!
daar denk ik sOms liever niet aan."




✾ ❀ ☣ ❃ ✿



mOet tOch heerlijk zijn,
te kunnen schilderen als bijvOOrbeeld dalí..
wOOrdenlOOs bOOdschappen
in kleurtOnen rOndslingeren..

"wat is de betekenis van dat vOOrwerp Op je dOek, salvadOr?"
salvadOr zwijgt -
en het schilderij..?




✾ ❀ ☣ ❃ ✿




vlammen verbranden niet,
ze branden al1.


"ik heb mijn vinger verbrand!"
/
"hé, 'n vinger brandt."




✾ ❀ ☣ ❃ ✿



'hek bOuwe!'




✾ ❀ ☣ ❃ ✿





pepé: lettermenger





O





Geen opmerkingen:

Een reactie posten