zaterdag 31 mei 2014

lOuter illusOire zaken.




O


d8:
"wat maakt merel van de 8Rtui'n lawaai!"
& tOen zag ik kat. 

merel van de 8Rtuin & kauw & cO
hebben vanOchtend 2 hele verkruimelde sneeën brOOd als Ontbijt gekregen.
kan nu tOch weer brOOd kOpen
< : >






s er[gens] in Omgeving nijmegen
'n geluidsarme, natuurrijke plek
met dak, bureau & bed,
waar'k 1 Of 2 weken neer zOu mOgen strijken?

xOu da[n/ar] bOek willengaan lettermengen.
= rijp vOOr inkt, gelOOf ik.

wil R OOk bes'watt vOOr betalen,
indien gewenst.


vind nOg maar 's geluidsarme plekken in de Omgeving..
hahaha'au!

Jah, isOleercellen,
hahaha'AU!

gezOcht:
schuur Om in te bevallen.
Omg. nijmegen.

iemand
Opperde me 'n klOOster uit Omgeving nijmegen te benaderen,
Om al'daar in stilte'n bOek te lettermengen.

de lettermengerbOekthematieken zijn al1 zO Onchristelijk als watt.
&/ juist nie'..

zOu tOch 'n btje als rukken in de kerk vOelen.
watt Op zich..
nâJah..





heb blijkbaar een vasten-Ochtend..
Of dag, weeknie'..
dak g1 zinin Ontbijt heb.
&/ kannut R'van [maken/(nie')nemen]..

1 x als bahai 'n bahaimaand lang gevast.
kan me de natural highs van't vasten nOg 't bes' hRinR'en.

ben in de nineties enkele jaren bahai geweest Jah.
laatste religie diek "aangehangen" heb.

tOt bleek / beweerd werd
dat OOk baha'u'llah &/ de bab
[hu/zij]n vinger[s] in de reten van hOmOseksuelen
meende[n] te mOgen rOeren. 

bahai schijnt net als christendOm dOet,
naar mij vaker is uitgelegd,
hOmOseksualiteit & pedOfilie [te][gelijk] trekken.

dawaas vOOr[vOcht] [mij] de druppel O[m/p] te swaffelen bij bahai.

schijneheiligheiddOenerij.
jammerhOOr.
hadzOmOOikunneweze.

OJah! & vergeet nie'pé:
bahai keurt hOmOfilie nie' af,
echter wel hOmOseksulaiteit.
"praktiseren verbOden."

neeneenee,
praktiseren nie' verbOden, pé,
praktiseren is echter nie' "des bahai's"..

& [t/n]O[ch/g],
'k heb R nie'vOOrnix in gelOOfd..




'n paard OnthOudt je naam [misschien] niet..





gist R begOn iemand uit zichcel tegen mij Over
dat we eens van die christelijk-gregOreaans-rOmeinse kalender af mOesten stappen.

meestal ben ik deg1e die daarOver begint,
waarna dan vaak een begriplOze stilte valt
en 'n ander Onderwerp aangesneden wOrdt.

indiezin,
je hOeft 'm nie' met1 te verbieden,
zOals 'n rechtgeaard demOcraat wellicht algauw denkt,
maar gezamenlijk 'n andere tOepassen..

'n kalender die vOOr 1ieder klOpt,
1tje die niemand tegen de schenen schOpt
dOOr naar fascistische keizers genOemde maanden &/cO..

& 't is OOk vOOr "heidenen" &/ OngelOvigen tOch
het jaar des heeren jezus van nazareth 2O14,
Ofnie'?

zal well tOtaal g1 invlOed hebben Op
Ons bestaansbeeld,
waar tetter ik Over..





leven èn beleven.





zwartwassen.
[BV de 8Rdeur..]






~ i have faith in these desOlate times ~








sOwhey;
zOwat ¾ vd Ouders kOOpt de harddrug alcOhOl vOOr hun 16- kind[eren].



"supermarktOOrlOg",
watten wOOrd eigenlijk..

was eerst "prijzenOOrlOg",
Ofnie'?

accentverschuiving
van prijs
naar prijzer.





"wat slaat de klOk?"
"wat denk je?
gek."






mens.

kruisbestuiver Of parasiet?
'n kudde- Of 'n grOepsdier?

we heten allemaal naaktgebOren [te zijn].

uit ei-gen-belang sOciaal
uit Overlevingsdrang mOraal,
maar diep van binnen
heimelijke lOne[ly] wOlves,
al'maal?

mOraal = Overlevingsstrategie ?
= waarheid als'n kOe ?

"meanwhile in texas"
[fOtO m.d.a. @theQuOtetOday]


truth as a cOw.
& nOu ben ik cker de dOrpsgek,
Ofnie.
(Op. "mOraal = Overlevingsstrategie ?"
[ = waarheid als'n kOe ?])





dus uiteindelijk kOmt 't hele
vraagstuk rOndOm privacy
simpelweg neer Op
respect
[hebben,] Ofnie[./?]
net als 't hele drugs[wan]beleid,
Ofnie'?

vast weer zOn waarheid als'n kOe.
nâh,
dáár zitte' d'r hOrens..






als bOeddhist prObeer je
de ander niet te laten zien
dat wat diegene denkt te zien
R niet is.

"hecht je niet aan lOuter illusOire zaken als
"de Oekraïne" &/ "het kapitaal"&/cO -
en verspreid in plaats daarvan
cOmpassie &/ Onthechting."

"..die Op hun beurt net zO lOuter bOute illusies benne..
dûûhhsss..
kOffie?"

vOOr mij vOelt allah [vzmh] net zO waar aan als demOcratie.
bijvOOrbeeld.
wijs maar 's aan,
definiëer maar 's dan..

zwartO[f/p]wit gelettermengd
hang 'k beide nie' aan
& gelOOf 'k in alle2.

andersOm hangt demOcratie well aan mij..
maar da's maar 'n illusie,
aldus de bOeddhist [in mijcel].






"hang je jas maar aan de kapstOk en neem een stOel,"
Ontving de bOeddhist mij in zijn vO//edig /edige vertrek.

"kameraden,"
galmde 't dOOr de vO//edig /ege ruimte,
"dit is kameraad lettermenger. lettermenger,
stel je [aan Ons] vOOr, als je wil."

'n pOOs stOnd 'k dOOdstil in de vO//edig /ege ruimte,
tOen hurkte 'k & zat neer
Op 'n dOOrzichtig rieten stOel.
't niet kraakte R z8jes bij.

de bOeddhist barstte in lachen uit.
"kameraad, je zit Op 'n dOOrzichtig rieten stOel die R niet ís!"
hij hield iets vast.
't leek Op 'n karaf.

"tegen wie praat u?"
vrOeg ik de bOeddhist.
'k leek watt bijval vandanderen te krijgen.
de bOeddhist wees naar mij
& liet de karaf vallen.

luttele tellen later
waar en de bOeddhist Ξ/|/ ik
nOg d' 1ge nie aanwezig waar en
daar in zijn vO//edig /edige vertrek.

hOewell..
bOeddhist Ξ/|/ ik keken O[m/ns] h1
héé'n lezer-straal schOOt
de Ruimte d'Ôr!

"kameraad lezer!
hang je jas aan de kapstOk,
neem n st[O]el [je vOOr],
als je wil."






heb 'n btje expOplu-drempelvrees, merkk..
terwijl'k bes'benieuwd ben
watt we vOOr elkaar zOuden kunnen dOen èn krijgen.

"*jij* nerveus?!"
vrOeg anita waltman van expO plu
terwijl ze Onverw8 & Ongepland d'r camera[ad] Op me richtte ( :






discussiewerpen
gesprekvOering
ideeëlen
cOmmuniekaatseballen in 'n'@
n letter van bank @






"ⓁⓄⓉⒼⒺⓃⓄⓉⒺⓃ,
. ."

<< aanhef tOOrnrede,
gelettermengd in 't tOOrntje van de mini★ preziedend.
gespOnsOrd & bijgevijld dOOr 't staatsgOkpaleis,
de ⓁⓄⓉⓉⓄ






als bijstandstrekR in schuldhulpverlening week
dat s.h.v. nie' aan mn vakantiegeld mag kOmen.
= OOk bij daklOOs&Opvang?

bij daklOOs&Opvang hoort NL bijna'utOmatisch budgetbeheer,
maar vraag me af Of vakantiegeld well ge'heel deze rechthebbende bereikt.






"jij lijkt Op jezus man!"
"Jah, dat gebeurt R wanEer'k nix aan m'n uiterlijk dOe."







is het vaag tOt zOver?
mOOi. dan kunnen we verder.



o




Geen opmerkingen:

Een reactie posten