dinsdag 27 mei 2014

merel van de 8Rtuin




O


de laatste tijd zit'n merel regelmatig
vOOr 't raam dat uiktijkt Op 't dak waark brOOdkruimels Op strOOi
& zingt dan 'n durftefluiten-lied.
hij's al1 nie' de 1ige die da' durft,
OOk 'n kauw kijkt me nu vaak van daar af aan..
jammergenOeg kan 'k nie' blijven strOOien,
anders hOu 'k cel' nOg Op met fluiten..
egOïstisch hè..






(bij'na ) 2 jaar ( bij'na ) [ c ] O [ nti ][ *nu* ] Oschrift..?
[j]O[h...]
tijd [ v ] OO [ R ] [ 'n ] " Oschrift
l e t t e R [ e/O ] v [ a/O ] lu [ a ] zi " ?
O(fnie'.)
* al'Oschrift l e t t e R [ e/O ] v [ a/O ] lu [ a ] zi schrijft zichcel al' *
nie'
gaten['s] uitleggen.
waar d8 je aan?
[kr]8

[rider waite]
|< l e u R [ en ] cel [ kie/Qi ] zen ( : (






veel "wijze mensen" in de media
trekken de cOnclusie
dat de interesse in eu[rOpa] laag is,
aan de hand van de lage eurOpeseverkiezingenOpkOmst..
da's nie'verder kijken dan je demOcratische pinOcciOneus lang is,
Ofwell?..

"ik mag nietstemmen,
ik ben uitgeschreven,"
zei een gaste bij wnl Op zOndag.
ik wil mij OOk uitschrijven!
waar kan dat?

dat kan al1 m.b.v. "Overstap-service",
jeweettOch..:
uitschrijven in nederland = inschrijven in anderland.
was geketend,
vrijheid.


versprak wiegel zich nOu & zei hij net
"..als jOnge mensen hun Ouwelui in dienst nemen.." [ipv "huis"]?
"Dat zei hij inderdaad.
Dan is het geen strafkorting meer,
maar belasting op arbeid."



"hOe kun je dan Op vakantie?!"
vrOeg de uni-student me tijdens Occupy nijmegen,
tOen'k'm zei dak geld liefst afgeschaft zag..
dusss...








'Ontmantelen' = chiQuedOenerij vOOr ' jas uitdOen',
Ofnie'?









zOveel leegstand van bedrijfspand'en winkel's in nederland
& dan tOch tentenkampen bOuwen vOOr asielzOekers.

g1 nieuws, pé,
zOu nieuws zijn wanEer't well gebeurde..

O, gaat dat zO..


àlle partijen zijn schOOthOndjes (van 't bbp &/ kapitaal[isme(wat)]).
"dOen we'n rOOd Of een blauw huishOudbOekje dit keer?"
"weetjewatt? het vOlk mag kiezen!"

waar tOeter j'Over, pé?
Onyx..







hOOr tegenwOOrdig
(bijna) iedere keer wanEer'k 'Onder de mensen' ben
well *iemand* me jezus nOemen.
nOg ff dOOrgaan & ik *ben* het.





¡ ☎ ☏ ☎ ☏ ☎ ☏ ☎ ☏ !

telefOOn.
brb.














...














raar gesprek!
neem ik Op,
zegt 'n Onbekende stem:
"man, jij hebt heel'maal g1 telefOOn!"
ik: "Och nee!"
maar tOen had'ie al'Opgehangen.








gasten vOOr m'n raam hebben ff de autO geparkeerd
Om 'n blikkie bier & 'n jOint te nuttigen.
is dada'n zO fOut?
tel de knetterwOusen
van de farmaceutische medicijnen 's
Op de weg..
zijn daar blaaspijpjes vOOr?




de realiteit gaat uit van de cijfers.











O[n]weer

blauwgrOene dagduisternis.
de schittering in de recht naar beneden vallende stOrtbui
kleurt 't weer watt lichter hierO.
aarde maakt selfie's,
zingende kinderen Op straat
& grOOtmens vangt de plensbui Op in een bassin,
vOOr[bereid Op] de drOOgteperiOdes.
[Ofnie'?]
is de regentOn is
uit Onze cultuur gebrainwashed[ ./? ]
xiedie van m'n Opazaliger nÓg vOOr me.
cObaltblauw wassie.
well van plastic.
tOen al..



o




("van tijd tOt tijd",
wat zit daartussen dan?)





O



't zuurdesem ☼epitbrOOd
heeft 'n jas van gevijzelde amandel'en, kardemOm & kaneel gekregen.




< : >


zOlief!
vanOchtend dOOr merel van de 8Rtuin begrOet
kwam aangevlOgen, vOOr me zitten, knikte, tjilptje ff
en vlOOg weer Op
< : >
& 'k had weer brOOd Om te delen,
waar 'ie nu denkk van mee aan't snOepen is,
waarschijnlijk samen met kauw &cO.



< : >



pepé: lettermenger




o




Geen opmerkingen:

Een reactie posten