donderdag 23 januari 2014

glimlach


O

(was net bij rOel van schuldhulpvR[len/neder]ing
O[m[*2]]pheldRing/vR zOrgtOeslag-wijziging rekening

xal details Rvan weglaten.
komt R in mijn O[gen] [Op/vR]nee[d]R
dak werk heb verricht
wat belastingdienst en schuldhulpvR[len/neder]ing
cel hadden mOeten fiXen -
en nu is 't nÓg maar afw888
Of'k nOg iets van zOrgtOeslag zal gaan zien..

kwam R even1s 8R
dat kpn me nOg steeds aan't bedOtten is:
precies 'n jaar geleden gaf kpn tOe
dak €186,44 teveel had betaald
vOOr hun internetservices.
dat teveel-geld maakten zij tOen OvR
naar m'n geblOkkeerde abn amrO rekening,
dus kOn'k R nÓg niet bij..
mOest ik schuldhulpvR[len/neder]ing vragen
Of zij aan abn amrO/lindOrff wilden vragen
Of zij dit geld naar schuldhulpvR[len/neder]ing wilden dOOrbOeken,
dan zOuden zij 't naar mijn rekening OvRmaken.
nOOit 1 cent van Op mijn rekening zien kOmen..

tOt nu tOe..
want rOel was R nu nÓg 1s 8R-aan gegaan.
wat blijkt?
ipv 186,44 heeft kpn tOendRtijd
23 eurO'tjes naar m'n Ouwe en geblOkkeerde rekening gebOekt,
welke ik nu hOpelijk alsnOg zal gaan Ontvangen.
scheelt maar €163,44
met wak eigenlijk van kpn zOu krijgen..

deed me denken:
van die rekening krijg ik g1 afschriften meer,
schuldhulpvR[len/neder]ing krijgt R ÓÓk g1 afschriften van,
dus niemand behalve abn amrO/lindOrff kan zien
wat R Op die rekening gebeurt,
tRwijl die wèl op mijn naam staat.

gelukkig is abn amrO te vRtrOuwen
en zal die g1 rekening misbruiken
vOOr criminele &/ spOOk-bOekingen Oid..
Ofnie'?)


 liep'k de deur uit bij rOel,
de stadshartstraten van nijmegen dOOr
& kwam 'n man naar me tOe
die't zOtezien OOk niezO breed had -
& indRdaad,
hij vrOeg me Of ik wat vOOr 'm kOn missen.

"ik heb nOg 1O cent in mijn pOrtemOnnee,
wil je die dan hebben?"
vrOeg ik.

"nee," zei hij, "dat hOeft niet, friend,
jij hebt me nu al véél meer gegeven:
je gliml8 naar mij!
dat is mOOi!"

"dat we R vOOr Lkaar zijn, Jah,
dát is samenleven, Ofnie'?"
en we gaven handen,
schOudRklOppen,
sOOrtement knuffels
& liepen samen een stukkie verdR.

"mag ik een hijsje van je shaggie?"
vrOeg ik vanuit m'n stOute schOenen
en die kreeg'k direct van 'm aangereikt,
mOcht 'm cel(fs) helemaal OprOken!

"R zitten g1 andere drugs in OfcO?"
vrOeg'k nOg vOOr de ckerheid.
"nee, nee, ik ben niet aan de drugs,"
verdedigde hij zich,
vRmOedelijk uit gewOOnte..

xei:
"kan me nie'bOmmen Of je andRe drugs gebruikt,
heb R cel(f) al1 ff g1 zin in."

"je bent mOOi,
je glimlacht,
ik hOu van jOu!"

"jij OOk -
& ik van jOu!"

"C U neXt time!"

zwaai
zwaai



o


Geen opmerkingen:

Een reactie posten