zaterdag 18 januari 2014

wOrd[en/t] vervOlgd..




was wiet bijna tussen helma & mij in gekOmen..

"ik was bang vOOr wiet -en misschien nOg wel," zei ze,
"dat het het begin is van afglijden naar zwaardere drugs."

"bij jOu ben ik niet meer zO bang daarvOOr," vulde ze aan,
"ik denk dat jij het blOwen, je drugs-gebruik wel in de hand hebt.
misschien ben ik OOk wel bangR vOOr mecel;
dat wanneer ik een hijsje van je jOint zOu nemen,
ik g1 cOntrÔle zOu kunnen hOuden."

tOen vrOeg ik haar
Of ze d8 dat ze verslaafd was aan de antidepressiva die ze al jaren 8R1 slikt -
& wat ze d8 dat ergere trOep was:
dat cannabis-plantje Of
die farmaceutisch bij1geraapte chemische trOep
die als een antidepressivum aan haar verkOcht werd.
(daar klinkt lichtelijk een ei-gen mening in dOOr, pé..)

dOOr't gesprek met helma leek't in1s duidelijkR zichtbaar OfcO,
dat de ID'en,
de vOOrOOrdelen Over cannabis
vRdeeldheid creëren in O(ns).

denk dat m'n Ouwelui nOg negatiefR denken Over cannabis dan helma,
terwijl zij zichcel vOlprOppen met hOrmOnenvlees en E-nummers
& even1s vaste klant bij arts &/ farmaceut zijn..

ID is vaker ter sprake gekOmen tijdens cOnvRsazis,
dat de cannabis-vOOrOOrdelen wellicht *bewust* levend gehOuden wOrden:
vRdeel & heers.

alcOhOl maakt afhankelijk[m/zw]akke lammetjes van 't burger-V[ee].
ecOnOmisch, medisch èn pOlitiek gezien èrg prettig.

ieder drugje z'n ei-gen nukje.
't Xtreme nukje van alcOhOl
[harddrug # 1 by the way]
is kOrsakOv.
& van cannabis?

paranOïa?
hm, die heb'k vaakR gehOOrd jah;
dat OvRdOsis cannabis paranOïde zOu/kan maken.

dan is paranOia wel weer "maar 'n wOOrd"
(waar O(ns)cel evt. [g1]invulling aan geeft).
[als in: angst vOOr aanvallen(?)]


is't (vOOrOOrdeel R) misschien OOk
Omdat cannabis "een allOchtOne[n]( )drug" is,
'n impOrt[b/k]ruid?
(wat de b[O/urg]er [n/w]iet kent, vreet 'ie niet.)


wOrd[en/t] vervOlgd..




[p/l/m]Ξ[p/π/ng]Ξ[r]




[(re)aXie?
wel(l)gaarne ( !]



Geen opmerkingen:

Een reactie posten