donderdag 3 oktober 2013

"m'n ex Democratie" &cO


M'n ex Democratie

Stel dat een land "implodeert" of "oplost".. wat doe je dan?
Ik zou met m'n buurt- enOf stadgenoten samenkomen.
Net als nu eigenlijk..

Laat je jezelf net zo vaak naaien door je partner
als door deze democratie? 
Zou je liefde voor je partner blijven voelen
wanneer je erachter komt dat die tig keren in het geniep is vreemdgegaan?
Was de liefde die je al die tijd voor haar of hem voelde èchte liefde?
Kun je dan boos worden op je geliefde
wanneer je daar8r komt en toch,
vrdmm,
liefde blijven voelen?

Tadaa..:
Mijn ex heet Democratie
en het kan me wel eens verdrietig of boos maken aan h[aar/em] herinnerd te worden..
En het erge is; ze stalkt me de hele dag door.

Op mijn eerste levensdag werd ik al aan haar uitgehuwelijkt.
Ze had mijn ouders gechanteerd.

Zo psychotisch als een deur, die ex van me.
Ze denkt dat ik haar nodig heb, dat ik niet voor mezelf kan zorgen..
Dat ik zo lang zó blind heb kunnen zijn voor hoe zij mij bedroog.
Tot ik me ècht in haar ging verdiepen en zag wie ze was..
Ze wilde telkens dat ik met mijn potlood haar hokje rood deed kleuren, de hoer.

'tLullig(st)e is (misschien nog wel)
dat m'n ex me in d'r huis heeft opgesloten.
Adres: [Gevangenis] Nederland.
Kom me a.O.b. redden ~of woon je er ook?!

uitroepteken

o O o


"Zolang je netjes naar slavendrijver democratie luistert,
gaat alles toch goed?"


Of je jezelf al "terug-geöccupied" hebt van kapitaal en overheid.
Of dat überhaupt kán in een fenomeen "land".


De zot roept dat een stuk niemandsland nu zijn land is.
De wind zucht en heeft geduld.


En nee, ik wil niet meer trouwen,
ik hoef geen liefde gebaseerd op afspraken en regels.
En ik heb al een relatie.
Met jou & mij.


o O o


Spontane schaterlach om onbekende reden.
Bij de echo werd het duidelijker.


Quote from a rastaman:
"I don't deal with fox (facts)."

Ik zit al in een project: Ons.

'k Heb fantoompijn aan jou.

Hijs de waandels!


zal wel toeval zijn, tòg?!


Heeft onze minister dat ècht gezegd:
"Immigrants are flooding our country." ?

"Onze minister"..


terror ist.


o O o


Las net iemand schrijven dat je geen moed nodig hebt om niets te doen.
Begreep denk ik wel wat hij bedoelde,
maarJah hij bedoelde het toch goed -
en dan ben ik de mierenneuker &cO..
[goede[be]doel[ing]en]


o O o


"Pretstudie",
dat klinkt alsof je al1 voor de economie enOf maatschappij studeert
en niet voor je eigen kennis en wijsheid.


Stel,
een leraar ziet al jarenlang dat
'gemiddeld genomen'
de helft van de klassen uit zichzelf de vinger opsteekt
en de andere helft niet,
zou deze leraar een "goede" zijn
wanneer die steevast de passieve helft van de klas
"laat heendoen",
niet erbij betrekt?

Momenteel stemt
'gemiddeld *genomen*"
de helft van de Nederlanders,
de andere helft mag (nog) niet of wil niet.


leesteken

o O o


Als je iemand met een smartphone ziet lopen,
kun je er eigenlijk alle apps die die heeft in een kring omheen zien lopen.
gecellig.
Gelukkig zie je bijna nooit iemand met een smartphone lopen.


o O o


Muzikantman

Vandaag uren lang het vanzelfzwijgend luisterend oor geweest van een muzikantman van 6O, met molukuroots. Op een gegeven moment gaat zo'n woordenstroom gelijk klinken aan het gekwaak van de eenden. Klinkt vast negatiever dan ik het samenzijn heb ervaren. Is ook bij lange na niet de samenvatting van onze uren zitten in de heerlijke zon, tegen de oude stadsmuur van Nijmegen in kronenburgerpark..

Zijn moeder, die nu dement was, had hem toen hij tiener was al gewaarschuwd.
Ze zei:
"Jongen, trouw nooit. Jij bent een muzikant."

Wat later,
nadat de man mij verteld had nu voor de tweede keer getrouwd te zijn,
zei ik:
"Ik geloof dat *ik* naar je moeder geluisterd heb."

En hoe bewogen hij sprak over hoe pijnlijk prachtig het was om,
al samen oude indonesische liedjes zingend,
met zijn demente moeder te dansen..

We hadden het daarna over zijn zoon van 14 met adhd,
die aan de ritalin was.
Ixei:
"Zou ik zijn vader zijn,
dan zou ik zodra mijn zoon met adhd 18 jaar was,
adviseren om in plaats van ritalin cannabis te gaan gebruiken.
In een cakeje ofzo, want ritalin... $ :.."

Ik geloof dat het niet Muzikantman's kopje thee was..

Oja,
wietthee kan natuurlijk ook..


"Zij zijn de toekomst,"
wees hij naar enkele brug-atheneum'ers bij de vijver.
Ik refereerde naar muzikantman's
nietnotenkunnenlezenenwelmuziekkunnenmakenverhaal:
"Die wèl noten leren lezen,
maar niet per se wat muziek(maken) "is".."

We waren het er wel over 1s
dat het niet zo uitmaakte of zijn zoon,
rapper,
nou "kut" zei of "vervelend".
't Is de boodschap.

Tegelijkertijd vonden we mekaar in de ged8e
dat een "rijke woordenschat" wel handig kan zijn.

Hij gebruikte ook steeds een spreekwoord of gezegde
met het woord alfabet erin.
Iets als
dat dat er was om door elkaar te husselen.
taOvallig.
Maar het gezegde is me ontschoten.
Jij?


Wat later hadden we afscheid genomen.
Nog wat later (denk ik) stond ik ook op van het bezonnestraalde parkbankje.
Levensdoel:
boodschappen gaan doen
van mijn vandaag ontvangen leefgeld om zo-ongeveer-rond te kunnen komen in gevangenis Nederland;


zitten twee bankjes verderop twee mannen waar ik ook een pr8gesprek mee kreeg,
over het afbrokkelen van het kapitalisme,
over het huidige fascisme,
over( )leven op straat,
over de nevenfuncties van Nijmegen's plofburgemeester hubert bruls,
o.a. voorzitter van de G32:


o O o


Zou er ergens een mens kunnen leven
die ons al eeuwenlang zoethoudt met de woorden
dat 'ie niet meer weet hoe oud 'ie is?
Of misschien staat er nu in diens wel(licht) verplichte paspoort
"1896".
Zwartopwit nattevingerwerk.


"Jaja, ik heb zo ongeveer wel door
wat "men" "werkelijkheid" noemt
en wat "droom"
en het lukt me nog redelijk dat spel mee te spelen."


Een gat kun je niet aanwijzen, hooguit omcircelen.



pepé: lettermenger.

aanhalingsteken



O




Geen opmerkingen:

Een reactie posten