vrijdag 18 oktober 2013

email naar JewelHeart nederland


laZen "m'n" Ogen.

Hm, ged8e.. ID..
daden bij woorden voegende
een email gestuurd naar JewelHeart:


"
O beste mensen van JewelHeart,

Als schrijver/blogger/kNUstenaar schrijf ik u deze email, geïnspireerd door een bericht dat ik op het internet las, waarin een boeddhistische organisatie opriep om meer Nederlandstalige podcasts en dergelijke met als thema Boeddhisme online te zetten.

Mijn vraag aan uw organisatie is of er iemand is of enkele mensen zijn, die het interessant zouden vinden om een serie gesprekken te voeren rondom de Boeddha('s) en het Boeddhisme, welke ik dan als een podcast, een soort internet-radiouitzending, zou willen publiceren.

Thema's die mij bezighouden, gerelateerd aan het Boeddhisme, welke wellicht interessant zouden kunnen zijn om hierin te gaan bespreken, zouden onder(veel)meer kunnen zijn:
- Boeddhisme voor dummies (hoe begon het eigenlijk allemaal en wat is de zogenaamde spil in het boeddhistische wiel?);
- (Hedendaagse) Boeddhistische 'stromingen' en hun tradities en visies (o.m. de verschillen tussen stromingen waarvan aanhangers wel danwel niet geloven de boeddhanatuur in zichzelve te dragen, en ook (Za)Zen en Tao);
- Het Boeddhisme en (de betrokken- enOf verantwoordelijkheid) binnen de huidige 'crises' ("Is nietsdoen ook hierin iets-doen?" bijvoorbeeld);

Met Nutopia-oprichter en medeNijmegenaar Franz Ferdinand Kunst heb ik al eens een podcast-reeks opgenomen rondom het onderwerp "O", welke terug te vinden is als afspeellijst onder [deze link].
Met natuurfotografe en voormalig wiskunde-docente Helma Groenen wijdde ik een podcast aan het mathematische onderwerp "pi/π", welke [hieronder] te beluisteren is.

Naast podcasts houd ik blogs bij, waarin de "spirituele" visie op leven en dood een duidelijke rode draad is. De meest actieve daarvan is "Dat pad", welke gemiddeld door zo'n 1500 mensen per maand bezocht en gelezen wordt.

Een telefoon heb ik niet, dus graag ben ik bereid een en ander nader toe te lichten via email, indien daar van uw zijde behoefte aan is. Even graag wil ik naar u toe komen, hiervoor enOf voor een nadere kennismaking en invulling van deze gedachtenstro(o)m(en).

Benieuwd naar uw reactie(s),
in liefde,

pepé: lettermenger
. .
twitter: @lettermenger

o
"




Geen opmerkingen:

Een reactie posten