vrijdag 4 oktober 2013

☎ ♪ RING-RING hey ~ hOwyOu'redOin' ♬ ☏ {Of: OPenBaar 1c, lid 1)


hoe  zat  het ookalweer (was)?

Tweede week van augustus:
ik kwam terug van m'n
reiscadeautje Berlijn
en de eerste post
was 'n brief van de gemeente:
1 maand 5% korting op mijn bijstandsuitkering,
omdat ik vergeten was een verlenging ervan aan te vragen.

ruimschoots voor de door de gemeente getrokken dodenstreep
✝ derde week van augustus ✝
schreef ik, met de hand, 2 brieven en 1 email,
verwijzend naar OPenBaarBrief,
die wat later deel 1 bleek te zijn:

brief 1) een aanvraag verlenging bijstandsuitkering
(vastgeniet aan de maandelijks te signeren controlebrief)

brief 2) een bezwaarschrift naar plofburgemeester en hetwouders,
tegen deze 5%-korting,
kortweg omdat ik de vorige keer een herinneringsbrief van de gemeente kreeg,
langweg en wat vo//ediger zoals in OPenBaarBrief opgepend.

de email) een "f.y.i."-kattenbel naar contactpersoon Roel van schuldhulpverlening,
vragend of dit traject nu niet ook in de shit loopt.


Van Roel kreeg ik al spoedig een korte en bondige reply,
waarin hij schreef dat hij alles nog wel eens zou lezen.
Daarna niets meer van hem vernomen.


Op enOf na de eerste boekingsdag van de 29e van iedere maand Ontvang i&i ons leefgeld,
een dag na de bijstandsuitkeringsmedemensen die niet in schuldhulpverlening zitten
en wiens uitkeringen daarom niet "afgeroomd" worden.

Omdat ik maar niets vernam van de aanvraag van de verlenging,
heb ik enkele dagen later nóg een handgeschreven brief
in de officiële brievenbus van gemeente Nijmegen gedeponeerd,
met daarin de vraag of alles nu in orde was -
en anders, wat dan /nog meer?
Ook deze br8 niets méér teweeg dan "radiostilte"
om het maar rutteriaans te verwoorden.

Uiteindelijk nog eens naar binnen gewandeld
(je mag liever niet aan de balie komen, begreep ik de vorige keer,
want voor service zijn het internet en de telefoon,
maarja, DigID-huiverig/weiger8ig èn g1 telefoon, hè..)
en daar bleek helemaal NIETS gedaan te zijn
met mijn schriftelijke aanvra(a)g(en) verleninging bijstandsuitkering.

Bij hoge uitzondering hebben 3 medemensen
het in enkele minuten alsnog in orde weten te maken,
met dien verstande dat hun robots nu denken
dat *dit* mijn eerste uitkerings-uitkering was..


Hoewel de spellingscontrole me op de vingers tikt,
beweert iemand bij de gemeente de functie met het woord
"Andjuncthoofd Juridische Zaken"
te hebben.
Deze blijkt het klusjesmens van b&w
en past de briefsjablonen netjes aan mijn situatie aan,
te weten; reagerend op de bovenaan genoemde brieven 1) en 2).


Eerste getijpt schrijven van deze:

Wat m.i. duidelijk wordt is dat,
binnen dit "sjabloon" [systeem] het fenomeen "telefoon"
een bijna onuitwisbare posizi heeft veroverd.
Laat ik nu al meer dan een jaar geen telefoon meer hebben.
Bewust niet
(slavernij-makelij &cO..).
[Bedenk me dat ik dát indertijd ook officieel bekend maakte bij de gem1te
met een handgeschreven brief..]

Diende nu, naast het al lopenkunnende bezwaar,
bij b&w, dus het Adjuncthoofd, ook een officiële kl8 in.
En wel over het gegeven "handgeschreven brieven-discriminazi"
dat ik tegen was gekomen in dit hele avontuur,
dat begón met de bestraffende hand
om 't vergeten van 't verlengen van mijn bijstand.


Waarop ik (niet)ontmoette:

~ Roel van schuldhulpverlening die tot nu toe is vergeten te reageren (?)

~ Het vergeten intern naar de juiste afdeling door te zenden van mijn handgeschreven aanvraag verlenging bijstandsuitkering (?)

~ Het vergeten te reageren op mijn herinneringsbrief aangaande deze aanvraag (?)

~ Is er op de allereerste plaats niet vergeten mij een herinneringsbrief te sturen,
dat ik de bijstandsuitkering weer diende te verlengen (?)

Wat dat laatste punt betreft beweerde de behulpzame baliemedewerk✩
dat inderdaad meer medemensen het hier over gehad hadden..
Maargoed, daar gaan we het in ieder geval die 9e oktober eens over hebben,
tijdens de zogenoemde hoorzitting.

Gisteren ontving ik een
Tweede getijpt schrijven van Adjuncthoofd Juridische Zaken:

Herken ik nu duidelijk welke woorden wel en welke niet van de sjabloon-bot komen?
Iets meer letters lijken dit keer door de hulp van b&w zelf gemengd te zijn, Ofnie'?

En ligt het nu aan mij dat er een zeurende beltoon in doorklinkt,
ik bedoel, eentje die zeurt dat ik een telefoon moet
enOf vindt dat ik zeur omda'k cel ervoor kies om g1 telefoon te hebben (?)
Is bij een uitkering tussen de regels door een telefoon verplicht?
(krijg ik 'm er dán a.u.b. bij
en graag wèl een slavernijvrije, O staat der Nerderlanden?)
enOf is dat niet Al1 bij "een uitkering genieten" zo?



"hey..
je gaat af.."




pepé: lettermenger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten