donderdag 20 december 2012

Open brief aan schuldhulpverlening, deel III.

hallO rOel van schuldhulpverlening nijmegen,
hallO medewerkers van cwi en andere afdelingen van gemeente nijmegen,
hallO medewerkers van de belastingdienst nijmegen, gOrinchem en waar dan OOk,


ik wil jullie infOrmeren Over de brief die ik Ontving van de belastingdienst.
deze is gedateerd 14 december 2012 en kwam uit gOrinchem (cOde 165).

een mevrOuw aldaar (ik mOet gOrinchem tOch 'ns een keer bezOeken) heeft, zO schreef ze, 'mijn'
"inkOmstenbelasting, premie vOlksverzekeringen en inkOmensafhankelijke bijdrage zOrgverzekeringswet 2010 beOOrdeeld".
de mevrOuw is nu van plan deze gegevens te wijzigen.
zij kOmt namelijk uit Op een bedrag dat € 3950,- hOger uitvalt.


Op 1 mei jl. schreef ik mijn eerste Open brief aan schuldhulpverlening nijmegen.
hierin stelde ik vragen Over Ondemeer de datum van stOrting van mijn door shv afgerOOmde bijstandsuitkering.

OOk vrOeg ik Of het inderdaad het geval is, dat shv (OOk een bank), speculeert, belegt, met de tOtale bedragen die zij van hun klanten gestOrt krijgen.
duidelijke antwOOrden hierOp zijn helaas tOt Op de dag van vandaag uitgebleven.


17 september jl. schreef ik Open brief aan schuldhulpverlening deel II.
hierin benOem ik Onder andere mijn Onprettige ervaringen met één der sOciaal raadslieden in nijmegen, die mij mevrOuw nOemde, me tijdens mijn bezOek nimmer heeft aangekeken en Op mij een, met alle respect, (aan het) cOntactgestOOrde (hangende) indruk maakte.

het is OOk dit zelfde sOciaal raadslid, niet ik, dat de berekeningen vOOr de inkOmstenbelasting, premie vOlksverzekeringen en inkOmensafhankelijke bijdrage zOrgverzekeringswet 2010 heeft gemaakt.


de belastingdienst heeft mij de vOOrbije tijd fOrmulieren tOegestuurd Om de bedragen die uit deze berekeningen getOverd zOuden wOrden, niet Op mijn privérekening te laten bijschrijven, maar Op de rekening die schuldhulpverlening nijmegen vOOr mij geOpend heeft en beheert.
deze fOrmulieren heb ik indertijd Ondertekend teruggestuurd en de bedragen zijn inderdaad in gOede Orde naar het juiste shv-rekeningnummer OvergebOekt dOOr de belastingdienst.
Ook Over de fOut die shv vervOlgens maakte, hebben we een afgerOnde cOrrespOndentie gehad.


waarOm ik mijn derde Open brief aan shv (en betrOkkenen) schrijf, is het vOlgende:

nu een jaar en enkele maanden geleden zette ik de stap richting schuldhulpverlening zelf en vrOeg jullie Om mijn financiele prOblemen mee te helpen OplOssen.
deze taak hebben jullie Op jullie willen nemen, waarvOOr ik nOg altijd dankbaar ben, want ik hOu me liefst zO min mOgelijk bezig met dat fascistische gOedje dat "geld" genOemd wOrdt.

bij mijn weten heb ik adeQuaat gehOOr gegeven aan alle OprOepen, verzOeken en eisen die aan het traject verbOnden waren, -en bleken.
zelfs heb ik m.i. meer gedaan, dOOr shv te wijzen Op haar hiaten (fOuten?) in hulpverlening en Op mOgelijke verbeterpunten, dit nOg buiten het standaard dOOr shv gewenste.

Op dit mOment ben ik van mening niet verantwOOrdelijk te zijn vOOr de berekening die het sOciaal raadslid indertijd maakte, waarvan de belastingdienst-medewerkster mij nu schrijft dat deze fOut is.
de financiele verantwOOrdelijkhe(i)d(en)  vOOr deze fOut ligt m.i. dus OOk niet bij mij.
ik kan me echter zO maar vOOrstellen, dat ergens in 2013 de belastingdienst mij nOg Om geld gaat vragen, vanwege dit verschil van € 3950,- in de berekening die het a(hum) sOciaal raadslid -en de beOOrdeling die de dame van het gOrinchemse belastingkantOOr maakte.

eventuele (financiele) conseQuenties die deze herberekening gaat hebben, zie ik nu als het gevOlg van de dOOr het sOciaal raadslid gemaakte fOut(en) (en eventuele andere gemaakte fOuten binnen dit dOOr mijzelf aangevraagde schuldhulpverlenings-traject) en wil ik, indien dit nOdig blijkt, OOk Op deze wijze gaan behandelen.


hOpende jullie weer vOldOende geïnfOrmeerd te hebben,

in liefde,



pepé: lettermenger.



p.s.
een emailadres van de belastingdienst zOekend, vind ik Online de vOlgende tekst Op hun eigen website:
"U kunt alleen met ons e-mailen als u van ons een e-mailadres hebt ontvangen. Wij gebruiken geen centraal of algemeen e-mailadres."
Om deze reden heb ik een tweet gestuurd naar @belastingminfin, de Ogenschijnlijk Officiele twitteraccOunt van de belastingdienst, direct gelinkt aan het ministerie van financiën.
bijzOnder bijzOnder dat in bijna 2013 een dienst als deze niet per email te benaderen is.
dOet m.i. wat bigbrOtheriaans aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten