donderdag 7 november 2013

Van geven & Ontvangen



De week weer méér dan doormidden.
met een saus van geven&Ontvangen OvergOten.

Was het zondag?
'k Las op twitter 2 [mee]mensen honger hebben.
Ik, net gebeurd, zin in koken voor méér
dan "ook maar in mijn 1tje" -
enOOk om ons wiel van
geven & Ontvangen
[mee]draaiende te houden -
opper er linzensoep te komen koken.
't Wordt dankbaar aangenomen.

Wat later
op twitter
een kameraad:
"Zin in gecelschap?"
"Wel, ja!"
die alras
voordeur staat.

Minder of meer
door de wol geverfd
vraag ik:
"En, heb je te blowen?"
maar kameraad
blijkt blut.

Zucht.

We roken een jointje,
hij 1 en ik 1,
en roken er nog 1,
hij 1 en ik 1,
hem wel aangeboden.
Dan vraagt hij m'om een shaggie
en ik, ik zeg "Nee"..
Niet lang daarna
is hij pleite.


"Tel uw zegeningen"
spreken overleveringen
en de linzensoep-avond erop
br8 wel degelijk
3 [mee]mensen,
een vogel, een hond
en 2 vissen in m'n leven!

Die celde avond nog
in de coffeeshop,
Quas door 'n kameraad
minOfmeer uitgenodigd
OOk te komen,
hebben wij O(ns) getracteerd
Op een fijne portie stilte
van enkele uren.

Andere kameraad zit bij O(ns) aan tafel
en tOOnt Ons haar gekochte
tierlantijntjes voor in huis.

Weer stilte keer(t) weer..

Kameraad met haar tassen vol
vraagt me z8jes Om
"..een hijsje van je jOint?" -
Ik ken die 'hijsjes'
van een halve joint lang
en ik, ik zeg "Nee"..
Niet lang daarna
is zij pleite.

Gelukkig kennen zij en ik elkaar
langer dan vandaag,
dus vermoedelijk tilt zij hier niet zo zwaar (aan).


Gisteren bezoek
van nÓg een andere kameraad.
Had vooraf een dikke playlist samengesteld
in de melange "voor ieder wat wils
voorzover m'n cOlleXie dat toestaat -
en dat op shuffle",
krijg 'k de vraag
"Mag de muziek van mijn smartphone
effe over de speakers?"
en ik, ik zeg "Nee"
en 'k leg uit
aan de hand van ongeveer
wa'k hier heb neergeschreven
da'k heel ff kláár ben met geven.

Hij geeft mij begrip terug
en ik ontvang dankbaar
en niet niet lang daarna
is hij pleite.
Kameraad.


Vanochtend,
doe 's gek, pé,
zoek die shop weer 'es op.
'k Had 'n dummie bij
en schrijfgerei
dus zo zat ik daar
in geschrijf of -staar

tien minuten binnen
vraagt een andere klant
me om "een plukkie shag".
Een nieuwe dag,
nieuwe ronden,
nieuwe kansen.
Toemaardan, denk ik
en ik reik hem de buidel 'an.

2 gedichten later,
hand, boks, hart,
wie er dan voor me staat,
hoe het nu met me gaat
en of ik een beetje shag voor hem heb
en ik, ik zeg "Nee"..
Niet lang daarna
ben ik pleite
en hij, hij heeft het te druk
om me terug te groeten.


Wandel ik zojuist op 't trottoir
tussen alle daarop "tijdelijk geparkeerde" auto's door,
peins ik me suf of ik dit kralenkoord
van geven & Ontvangen
Op deze O(n)wijze wel kan beschrijven..,

Komt mij op die stoep een man
met stoepbrede paraplu tegemoet
en wijkt bij't passeren nog geen 1 centimeter.
1 punt van de plu prikt in mijn voorhoofd

en ik, ik denk "Ja".




pepé: lettermenger.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten