donderdag 18 juli 2013

(zOmerfeesten:) buiten blOwen verbOten


dOnderdagmiddag,
"dag 3 van de 4daagse!",
't krOnenburgerpark is alweer gOed gevuld,
de b∞m waarOnder'k vaak mediteer
had ander gezelschap,
dus streek ik neer
Op de trappen
aan de andere kant van de vijver,
waar 't Op dat mOment een stuk rustiger was,
Qua hOeveelheid mensen.

wanneer 'k 'n besmeuld tipje naast me neerlegde,
juist v∞r 'k in de lOtushOuding ging zitten
en m'n Ogen sl∞t,
zag ik enkele meters verderOp 'n man
die ∞k Op de trappen was gaan zitten.
't is v∞r 't vervOlg van 't verhaal van belang
da'k erbij zeg dat hij afrikaanse r∞ts had.
hij was Ongeveer midden 4O tOt 5O jaren Oud,
vermOed 'k..

vanOchtend,
vlak v∞r 'k de deur uitging,
- taOvallig -
pOstte 'k Op twitter dit plaatje:

de spiOn en de verkenner
van 't spel strategO..

tijdens m'n meditazi
staan m'n zintuigen [wel/niet] Open,
dus zO vernam ik
hOe mijn trappenbuurman
d∞r de nederlandse pOlizi
aangehOuden werd.

Omdat hij een jOintje aan het rOken was.

het waren een pOlizivrOuw en een pOliziman,
zO klOnken in ieder geval hun stemmen
en ze vrOegen buurman naar zijn legitimazibewijs.

buurman zei dat hij dat nOg kOpen mOest.

pOlizi walkietalkiede Ondertussen Om versterking
Of afwisseling O.I.D.,
Om de betrapte crimineel verder te kunnen behandelen.




buurman werd verteld
dat dit nijmegen was.
in nijmegen was buiten blOwen verbOden,
daar kOn je een bOete v∞r krijgen -
en al helemaal wanneer je Overlast ver∞rzaakte,
vulde cOllega pOlizi aan.
blOwen mOest je maar binnen dOen.

ik d8 aan mijn huisbaas,
eigenlijk huisslaaf
(want huis is baas),
die enkele jaren geleden
met zijn advOcaat had OnderzOcht
Of hij mij uit huis kOn ZZZ
Omdat ik in huis blOwde,
maar helaas v∞r hem kOn dat niet.
nOg niet...

buurman had inmiddels een papiertje gevOnden
wat de pOlizi aXepteerde als I.D.
ze gaven het nummer r van luidOp d∞r via walkietalkie.


bijnagratis cOmazuipen bij café mets

afwisseling was gekOmen,
zO leek 't aan de geluiden althans;
andere stemmen,
2 machOpOlizimannen dit X.

pOlizi legde buurman uit
dat deze trappen van het park
r Om bekend stOnden dat r
veel drugsgebruikers kwamen
en pOlizi nOemde wat drugs-s∞rten Op:
"herOïne, cOke, wiet,
dat zie je ∞k wel
aan de rOmmel die hier ligt."

heus,
die pOliziman hallucineerde daar
Of hij l∞g,
hij mag kiezen
(leve de demOcrazi!),
want mijn Ogen hadden tOen 'k hier aankwam
geen spuiten Of aluminiumfOlie gezien
en cOke laat geen trOep achter,
h∞guit een klein zakkie
en dat lag r ∞k nie'.

"hei! neuken?!"


pOliziman zei iets
wa'k niet h∞rde,
waarOp buurman pOliziman vrOeg:

"maar ik zie er tOch ∞k gew∞n uit?"

"jawel, dat zeg ik ∞k niet,
wij nemen all1 het zekere v∞r het Onzekere,"
antw∞rdde pOlizi.

"maargOed,"
vervOlgde die,
"Omdat het zOmerfeesten zijn
zullen we je geen bOete geven,
het is tenslOtte feest v∞r ieder1."


Of buurman nOg meer wiet bij zich had,
want dan zOu dat ingenOmen wOrden.

Of buurman zijn jOint, "dat ding", direct weg wilde g∞ien.


tOen 't gezag weer gezege4d had
vervOlgden de pOlizimannen [hun weg].
buurman h∞rde 'k Overstuur iemand bellen
en nOemde het een "hOrrOrpOlizi".
ik vind 't nOg een eufemisme daarv∞r...

m'n uurtje mediteren
werden anderhalf uur.
was dit allemaal echt gebeurd?!
en&/Of een illusie van mijn geest?!

was het echt gebeurd,
dan waren de regels duidelijk,
O blOwende medemens:

u bent niet Al blOwend gewenst
Op de nijmeegse zOmerfeesten.
blOwen?
dat dOet u maar binnen!

kOm maar cOmazuipen
cOmazuipen kunt u bij iedere stap.


mOet je tOch v∞rstellen
wanneer nijmegen's plOfburgemeester bruls
zijn nazin had gekregen
en dat alle BUITENLANDERS
nu nOg steeds niet in de cOffeeshOps hadden mOgen kOmen...
maar zO is het niet,
BUITENLANDERS mOgen in nijmegen
BINNEN hun jOintjes rOken,
net als de nimwegeneur.


pr∞st
legervererende cOmazuipers,
Op jullie demOcrazi
en Op 'n spOedig einde
van deze feϟtaϟi.

ik zit hier netjes binnen
en draai een fijne dikke jOint
Op

O
(ns)
.


pepé: lettermenger.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten